10,000 تومان
  • فروشنده : طرح درس ماهانه

  • کد فایل : 61980
  • فرمت فایل دانلودی : word
  • تعداد مشاهده : 2901
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود فایل طرح درسی براساس برنامه درس ملی، مطالعات اجتماعی پایه هفتم درس مصرف

اطلاعات مندرج در برچسب کالاها، نشان استاندارد و علامت بازیافت را روی آنها بررسی کنند. نسبت به رابطه مصرف گرایی، استفاده نادرس

0 2.9k

بسم الله الرحمن الرحیم 

فرمت فایل:word

شرح فایل: 

مدل و گروهبندی: فراگیران را در گروههایی به شکل U  سازمان می دهیم

رسانه های کمک آموزشی: کتاب درسی، پاورپوینت تهیه شده توسط معلم، برچسب تعدادی از کالاهای مختلف، یک یا چند نمونه کارت خرید اعتباری، تصاویر مربوط به سطل های بازیافت  و آلودگی محیط زیست توسط زباله ها

زمان

ایجاد ارتباط و انگیزه سازی: معلم برچسب تعدادی از کالاهای مختلف را که علامت های استاندارد، قابل بازیافت و سایر مشخصات روی آنها درج شده به کلاس می برد، از دانش آموزان می خواهد اطلاعاتی را که روی برچسب های کالاها وجود دارد،  استخراج و یادداشت کنند

10 دقیقه

5 دقیقه

ارزشیابی تشخیصی: در درس قبل با مفهوم تولید و توزیع آشنا شدید حال به نظر شما مصرف چیست؟ ما به عنوان مصرف کننده چه حقوق و مسئولیت هایی داریم؟

20 دقیقه

فعالیت های معلم و دانش آموز: با آمادگی ایجاد شده در دانش آموزان، درس را با موضوع حقوق مصرف کننده آغاز می کنیم. از دانش آموزان می پرسیم: شما به عنوان مصرف کننده چه چیزهای دیگری می خواستید درباره کالاها بدانیدکه روی برچسب قید نشده است؟ سپس حقوق مصرف کننده را توضیح می دهیم، علامت استاندارد را روی چند کالا به آنها نشان می دهیم و معنا و مفهوم آن را توضیح می دهیم و سازمان استاندارد ملی ایران را معرفی می کنیم. 

بعد می پرسیم: شما در ازای کالاها چه چیزی به فروشنده می دهید؟ آیا او نیز با آن پول می تواند کالاهای دیگری بخرد؟ با انجام این پرسش و پاسخ ها دانش آموزان را آماده می کنیم و روند پیدایش و تحولات مربوط به پول را برای آنها توضیح می دهیم. یک یا چند نمونه کارت خرید اعتباری یا کارت های بانکی را می توان به کلاس برد و آنها را به دانش آموزان داد تا مشاهده کنند و  استفاده از کارت ، خرید در فروشگاه و خرید اینترنتی را برای آنها توضیح می دهیم.

مبحث بعدی، مسئولیت های مصرف کننده است. از دانش آموزان می خواهیم متنی  که در مورد مصرف گرایی نوشته شده بخوانند و آموزه های دینی در زمینه اسراف و تبذیر را بیان می کنیم. سپس مثال هایی در زمینه مصرف گرایی در محل زندگی آورده و بحث و گفت وگو در کلاس را انجام می دهیم. 

بخش دیگر مربوط به آثار نامطلوب مصرف بر محیط زیست در دنیای امروز است. در مورد افزایش تولید زباله نسبت به گذشته و تأثیرات مخرب زباله ها در محیط زیست توضیح می دهیم. برای فهم بهتر این موضوع از دانش آموزان می خواهیم نظرات افراد را که در صفحه درسی آمده، بخوانند و  این نظرات را به بحث و گفت وگو می گذاریم. 

در نهایت با جمع بندی و خلاصه کردن و مرور نکات کلیدی و مهم، درس را به پایان می بریم. 

 


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

10,000 تومان