25,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 59267
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 3586

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود ابتکار آموزشی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس ریاضی همراه با وسیله کمک اموزشی

دانلود ابتکار آموزشی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس ریاضی همراه با وسیله کمک اموزشی

0 3.6k
دانلود ابتکار آموزشی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس ریاضی همراه با وسیله کمک اموزشی

دانلود ابتکار آموزشی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس ریاضی همراه با وسیله کمک اموزشی در قالب یک فایل ارزشمند بصورت WORD و قابل ویرایش که فایل  ابتکار آموزشی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس ریاضی همراه با وسیله کمک اموزشی برای اولین بار در وبسایت درسی فایل بارگزاری شده است

فرهنگی گرامی ابتکار آموزشی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس ریاضی همراه با وسیله کمک اموزشی در تعداد 25 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش تهیه و تنظیم شده است که ما قسمتی از فایل ابتکار اموزشی با موضوع دانلود ابتکار آموزشی علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس ریاضی همراه با وسیله کمک اموزشی برای شما نمایش خواهیم داد

فهرست مطالب
چکیده 6
مقدمه: 7
اهداف تحقيق 8
بیان مسئله 8
بيان وضعيت موجود 9
گردآوری اطلاعات (شواهد 1) : 10
نکاتی چند در باره آموزش ریاضی : 11
راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی : 15
راهکـارهــایی در مـــورد ریاضـــی دوره ابتدايي 15
بی توجهی به سؤالات دانش آموزان: 17
تجزيه وتحليل داده ها 18
تفسيراطلاعات 19
انتخاب راه جدید به صورت موقتی : 19
ضرورت اجراي طرح 21
توافق راه حل هاي اجرايي 21
گردآوري داده ها،درباره ي تأثيراقدام بهينه 22
تحليل شواهد(2) تأثيراقدام 22
ارزشيابي واعتباربخشي 23
يك پيشنهاد 23
نتیجه گیری 24
منابع: 25

چکیده
اولین دوره آموزش و تربیت برای هر انسانی به طور رسمی، آموزش است. بعد از آموزش‌هایی که فرد در محیط خانواده فرا می‌گیرد، آموزش‌های رسمی به عنوان آموزش دوره‌ عمومی شروع می‌شود. کودکان از سن 5 سالگی وارد عرصه تعلیم و تربیت رسمی می‌شوند و پس از طی 6 سال آموزش و تربیت به دوره بعدی یعنی راهنمایی تحصیلی وارد می‌شوند. کودکان لازم التعلیم هر کشور با کشور دیگری در ورود به مدارس تفاوت دارند. کشورهایی که فقر فرهنگی دارند، معمولاً بسیاری از کودکان لازم التعلیم آن‌ها از تحصیل و آموزش محروم می‌شوند. با توجه به حرکت جدیدی که در زمینه توسعه برنامه علوم ریاضی در قرن اخیر ایجاد شده است به آموزش اهمیت زیادی قائل شده‌اند. قدرت یادگیری دانش‌آموزان بیش از میزانی است، که در برنامه‌های درسی استاندارد مدارس منظور شده است.آموزش‌های دروس مختلف، کودکان را با جهان و پدیده‌های آن آشنا می‌سازند. آموزش ریاضی یکی از این دروس است. آموزش سنتی ریاضی جواب گوی نیازهای دانش‌آموزان امروز نخواهد بود. تغییر و دگرگونی در برنامه‌های و کتب ریاضی و همچنین تغییر اساسی روش‌های تدریس نقش به سزایی در آموزش و فراگیری مفاهیم ریاضی دارد.هر چند برنامه‌ها و کتب درسی ریاضی تغییر یافت ولی نتایج آموزش‌ها چندان مطلوب نشد. در طرح کلیات نظام آموزش و پرورش جمهوری ایران شیوه آموزش ریاضی به دو روش فعال و غیرفعال تدوین شده است که صفت فعال متوجه تلاش یاد گیرنده در یادگیری است.همه ی معلمان و همکاران من که پایه اول را تدریس می کنند، اذعان می کنند كه درس ریاضی ونحوه ي آموزش اين كاربراي آنها بحثي بسيارمهم است . بنابر این در تجربه و ابتکار حرفه ای حاضر بنده تصمیم گرفتم به این موضوع بپردازم که چگونه توانستم دانش آموز کلاس اول را با استفاده از ابزار ریاضی به ریاضی علاقمند کنم؟
مقدمه:
ریاضیات بزرگترین میراث بشریت می باشند ، و ایجاد و ابداع آن صرف نظر از قواعد علمی و موارد استعمار از نظمی فکری همانند ادبیات و موسیقی که از مهمترین افتخارات آدمی است در جامعه امروزی به هر شاخه‌ای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است . این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم ابتدایی و پایین دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمی باشد . و این علم چه از لحاظ اقتصادی و اخلاقی حق علوم فراگیران می باشد پس به نظر می رسد با یهره‌مندی از امکانات و به کار بستن شیوه‌های مناسب آموزش توسط آموزگاران و با روش‌های متنوع و جذاب کودکان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود .
قبل از آنكه به آموزش رياضيات و راهكارهاي آن بپردازيم لازم است كه به معرفي رياضيات بپردازيم رياضيات چيست و با چه ديدي بايد رياضيات را درك كنيم.رياضيات پيش آهنگ دانش هاست هر كس كه مي خواهد درست بينديشد و بهتر فكر كند ناگزير است كه با رياضيات آشنا شود. علماي رياضي و دانشمندان در رشته هاي مختلف بر اين باورند كه هر علمي كه زير بناي دانش رياضي نباشد علم نيست . بر اساس اين انديشه بزرگ باور فرهنگي مربيان ما در اين راستا حائز اهميت بسيار خواهد بودتا بتوانند بستر لازم را براي تعميق اين مؤلفه فراهم نمايند.در چنين شرايطي نظام تعليم و تربيت مي تواند مدعي و منادي احياء دانش رياضي بعنوان زيرساخت و مفروضه اصلي در تمامي دروس علوم پايه هاي تحصيلي باشد. در دنياي امروز علم رياضي به منزله خون در پيكره عظيم ساير علوم مي باشد.آموزش رياضيات نه تنها يك علم است بلكه الگويي است براي آموزش صحيح ساير علوم .ذهن هاي خلاق ، مبتكر ،جسور به منظور پاسخگويي به سؤالات پيرامون خود بي شك منتج از يك نظام يافتگي است كه ماهيت دانش رياضي اين توانايي را خواهد داشت تا آن را احيا كند.فتح كرات آسماني ، پرتاب سفينه ها ، ساخت زير دريايي هاي هسته اي و ورود به دنياي فرا پيچيده با برخورداري از دهها ، صدها و هزارها تكنولوژي مدرن كه هر كدام پاسخگوي بخشي از معضلات جامعه بشري در اين هزاره شگرف مي باشد.از اين رو مي توان گفت آموزش صحيح رياضي يعني آموزش صحيح همه علوم. بنابرين آموزش رياضيات از اهميت زيادي برخوردار است.

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل را جهت دانلود فایل  انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.

در صورت نداشتن رمز دوم میتوانید از طریق تلگرام-ایتا پیام بفرستید تا محصول شما را ارسال و مبلغ را کارت به کارت فرمایید همچنین در صورت نداشتن برای خرید میتوانید از ایمیل زیر جهت خرید استفاده نمایید

تضمین خرید شما با پاسخ دهی 24 ساعته

(ایمیل drsifile@yahoo.com) – (تلگرام : drsifile@) – (ایتا :  pdfdocir@)


25,000 تومان