5,000 تومان
  • فروشنده : لقمان حکیم

  • کد فایل : 56613
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1802
  • تعداد صفحات : 8
  • تعداد فروش: 8

آخرین فایل ها

- بیشتر -

طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس3 : مواد اطراف ما

در این درس دانش آموزان ابتدا با حالت گازی ماده و کاربردهای آن در زندگی روزمره آشنا می‌شوند و مواد را بر اساس ویژگی به سه حالت جامد، مایع و گاز طبقه بندی می‌کنند سپس چگونگی تبدیل حالت‌های جامد به مایع؛ مایع به جامد و مایع به گاز را با انجام آزمایش و ف...

0 1.8k
طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس3 : مواد اطراف ما
در این درس دانش آموزان ابتدا با حالت گازی ماده و کاربردهای آن در زندگی روزمره آشنا می‌شوند و مواد را بر اساس ویژگی به سه حالت جامد، مایع و گاز طبقه بندی می‌کنند سپس چگونگی تبدیل حالت‌های جامد به مایع؛ مایع به جامد و مایع به گاز را با انجام آزمایش و فعالیت‌های مناسب بررسی می‌کنند در پایان تعاریف ذوب، انجماد و تبخیر بیان می‌شوند.

در عمومی ترین دسته بندی مواد به سه دسته جامد، مایع و گاز طبقه بندی شده‌اند. در جامد ذرات تشکیل دهنده ماده در جاهای نسبتاً ثابتی قرار دارند. در حالی که در مایع این ذرات می‌توانند بر روی هم بلغزند و در گازها ذرات تشکیل دهنده ماده می‌توانند آزادانه حرکت کرده به هم نزدیک یا از هم دور شوند.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس:

✅ آشنا شدن با ویژگی‌های گازها
✅ شناخت شباهت‌ها و تفاوت‌های گازها با جامدها
✅ شناخت شباهت‌ها و تفاوت‌های گازها با مایع ها
✅ فراگیران بتوانند از هر حالت مواد، مثالی بیان کنند.
✅ فراگیران بتوانند با آزمایش حباب بسازند.

5,000 تومان