10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 55188
  • فرمت فایل دانلودی : .zip
  • تعداد مشاهده : 1864

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر درمورد انواع پول

دانلود طرح جابر درمورد انواع پول

0 1.9k
دانلود طرح جابر درمورد انواع پول

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع انواع پول را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر انواع پول است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر انواع پول را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع انواع پول در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرانواع پول

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

تحقیق زمینه ای

ول نماد ثروت و وسیله رسیدن به بسیاری از اهداف است. پیدایش پول و تحول آن طی قرون متمادی، داستان‌های طولانی دارد که به منشا تمدن بشری باز می‌گردد. استفاده از پول با تاریخچه‌ پول که وسیله‌ای برای تبادل کالا و خدمات تعریف شده، گره خورده است. قصد داریم در دو مقاله به مراحل پیدایش پول و ارز، که امروزه مهم‌ترین جزو جوامع بشری است، بپردازیم و با هم مسیر طولانی که پول امروزی طی کرده است را مرور کنیم.

 

ریشه‌های باستانی پول

مورخان متوجه شدند که جوامع باستانی به مرور دریافتند که تبادل کالاها با یکدیگر، بسیار آسان‌تر و ایمن‌تر از راه انداختن جنگ برای به دست آوردن آن‌ها است. پژوهشگران رد پای چنین مبادله‌ای را در انسان ماقبل تاریخ، یعنی ده هزار سال قبل از میلاد یا بیشتر یافته‌اند.

 

مورخان طی تحقیقات و کاوش‌های خود به این نتیجه رسیدند که انسان‌های گذشته از مبادله‌ کالا به کالا یا تبادل مستقیم کالا و خدمات استفاده می‌کرده‌اند. هر چیزی که دارای ارزش بود، می‌توانست در مبادله‌ کالا به کالا مورد استفاده قرار بگیرد؛ آن چیز می‌توانست غذا، ابزار، سلاح، ملک، لباس، وسایل تزئینی یا لوازم منزل باشد.

 

این سیستم به مرور تکامل یافت و آیتم‌های مشخصی مثل دام، غلات و فلزات به عنوان ابزارهای استاندارد تبادل در نظر گرفته شدند که علت آن هم اندازه‌گیری آسان این موارد بود. سوابق تاریخی نشان می‌دهد که از ده هزار سال قبل از میلاد به بعد، حیوانات اهلی مشخصی مانند گاو و گوسفند و بز در بین افراد و جوامع مبادله می‌شدند.

 

مقاله‌های مرتبط:

تاریخچه بانکداری، از اولین روزهای پیدایش پول تا اینترنت بانک

از پوست سنجاب تا گوشت کوب، عجیب ترین پول های رایج در دوران باستان

با توسعه‌ کشاورزی و اختراع خط در هشت هزار سال قبل از میلاد توسط بین‌النهرینی‌ها، استفاده از غلات برای مبادله رایج شد. حاکمان سومر در شهرهایی مانند «اوروک» و «اور» اقدام به ساخت انبارهای بزرگ غله و ایجاد سیستم‌های محاسبه‌ای پیچیده و حرفه‌ای کردند تا از عادلانه بودن مبادله‌هایی که با کشاورزان و مخصوصا مقامات محلی می‌کنند، مطمئن شوند. اوایل در برخی از جوامع، تبادلات با ژتون‌هایی به شکل سکه انجام می‌شد. هدف این ژتون‌ها، که نقش آن آیتمی که مبادله می‌شد را بر خود داشت، این بود که یک آیتم چندین بار مبادله شده است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر