10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54938
  • فرمت فایل دانلودی : .rar
  • تعداد مشاهده : 1515
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر درمورد انعقاد خون

دانلود طرح جابر درمورد انعقاد خون

0 1.5k
دانلود طرح جابر درمورد انعقاد خون

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع انعقاد خون را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر انعقاد خون است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر انعقاد خون را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع انعقاد خون در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرانعقاد خون

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

عنوان پروژه :انعقاد خون

پروژه نمایش علمی(تحقیق)

دانش آموزان: --.

استان :---                             شهرستان:--

مدرسه :---       پایه:---

مدیر مدرسه : خانم ---   معلم راهنما : خانم --          سال :1400

تحقیق زمینه ای :انعقاد خون فرآیندی است که موجب لخته‌شدن خون می‌شود. این فرایند از دو مسیر داخلی وخارجی موجب تبدیل فیبرینوژن به فیبرین، فعال شدن فاکتورهای انعقادی و تجمع پلاکت‌ها می‌شود. انعقاد خون هر چند با لخته شدن خون موجب توقف خونریزی می‌شود و نقص این فرایند در بیماری‌هایی مانند هموفیلی کشنده چشمگیر است ولی انعقاد نابجای خون در ایجاد سکته قلبی و ایسکمی مغزی وآمبولی نیز نقش دارد. در شرایط غیرعادی، لخته‌ها در رگ‌های پاره نشده هم تشکیل می‌شوند و تشکیل این لخته‌ها موجب بسته شدن رگ‌ها می‌گردد. فرایند انعقاد خون از طریق تماس خون با کلاژن و سلول‌های آسیب‌دیده آندوتلیال، از بین رفتن جداره رگ‌ها یا بافت‌های اطراف آغاز می‌شود. زمانی‌که هرکدام از این موارد پیش می‌آیند، فعال‌کننده پروترومبین تشکیل می‌شود. سپس پروترومبین به ترومبین تبدیل شده و مراحل بعدی لخته شدن خون شکل می‌گیرند. در سالهای اخیر تحقیقات زیادی بر روی تمام جوانب سیستم انعقاد خون انجام گرفته و با دستیابی فزاینده به فاکتورهای خالص انعقادی ، امکان مطالعه مستقیم برهم کنشها و شرایط انجام آنها ، برای هر فاکتور خاصی فراهم شده است. از آن طریق ، برهم کنشهای جدیدی مشخص شده است که از آن جمله می‌توان واکنشهای متقاطع که مسیرهای داخلی و خارجی انعقاد را بهم مربوط می‌کنند و حلقه‌های مهم فیدبک منفی و مثبت که در مراحل مختلف روند آبشاری انعقاد موثراند اشاره نمود.

نگاه کلی :بیش از 50 ماده مختلف که در انعقاد خون تاثیر دارند در خون و بافتها پیدا شده‌اند که بعضی از آنها موسوم به مواد انعقادی موجب پیشبرد انعقاد ، و بعضی از آنها موسوم به مواد غیرانعقادی موجب مهار انعقاد می‌شوند. منعقد شدن یا نشدن خون بستگی به تعادل بین این دو گروه ماده دارد. در حال طبیعی ، مواد ضدانعقادی برتری داشته و خون منعقد نمی‌شود، اما هنگامی که رگی پاره می‌شود مواد انعقادی در ناحیه آسیب فعال شده و مواد ضد انعقادی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و سپس یک لخته خون تشکیل می‌گردد.

مکانیسم عمومی: انعقاد خون در سه مرحله انجام می‌شود:1.در پاسخ به پاره شدن رگ یا آسیب خود خون مجموعه پیچیده‌ای از واکنشهای شیمیایی پشت سرهم با دخالت بیش از یک دوجین فاکتورهای انعقادی خون در خون انجام می‌شود. نتیجه خالص ، تشکیل مجموعه‌ای از مواد فعال شده است که روی هم فعال کننده پروترومبین نامیده می‌شوند.2.ماده فعال کننده پروترومبین ، تبدیل پروترومبین به ترومبین را کاتالیز می‌کند.

3.    ترومبین به عنوان یک آنزیم عمل کرده و فیبرینوژن را به رشته‌های فیبرین تبدیل می‌کند که پلاکتها ، گویچه‌های سرخ و پلاسما را در بین خود به دام انداخته و لخته را تشکیل می‌دهند.

شروع انعقاد:مکانیسم‌های شروع لخته شدن با ایجاد آسیب در جدار رگ یا بافتهای اطراف ، با آسیب رسیدن به خون یا تماس خون با سلولهای آندوتلیال آسیب دیده و کلاژن و سایر عناصر بافتی در خارج آندوتلیوم وارد عمل می‌شوند. این عوامل در هر مورد منجر به تشکیل فعال کننده پروترومبین می


10,000 تومان