10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54933
  • فرمت فایل دانلودی : .rar
  • تعداد مشاهده : 1858
  • تعداد فروش: 8

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر درمورد تفاوت باکتری و ویروس

دانلود طرح جابر درمورد تفاوت باکتری و ویروس

0 1.9k
دانلود طرح جابر درمورد تفاوت باکتری و ویروس

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع تفاوت باکتری و ویروس را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر تفاوت باکتری و ویروس است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر تفاوت باکتری و ویروس را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع تفاوت باکتری و ویروس در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرتفاوت باکتری و ویروس

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

عنوان پروژه :تفاوت باکتری و ویروس

نوع پروژه.نمایش علمی: تحقیق

دانش آموزان :

معلم راهنما:........مدیر:.........

استان :.........  شهرستان: .........  دبستان:........

                                    

تحقیق زمینه ای

باکتری ها و ویروس ها به قدری کوچک هستند که فقط با میکروسکوپ دیده می شوند و هردو می توانند باعث عفونت شوند اما بین باکتری و ویروس، تفاوت های عمده ای وجود دارد.

باکتری:باکتری، ارگانیسم های تک سلولی هستند که به طور طبیعی در بدن و محیط اطراف یافت می شوند. اکثر باکتری ها بی ضرر هستند و باعث عفونت نمی شوند. باکتری های موجود در بدن به هضم غذا، حفاظت از ما در برابر سایر باکتری ها یا میکروب ها و همچنین تامین مواد مغذی برای بدن کمک می کنند. باکتری ها در زیر میکروسکوپ به شکل میله، توپی یا مارپیچ هستند و در شرایط مناسب می توانند به سرعت تکثیر و چندبرابر شوند. در واقع، کمتر از یک درصد باکتری ها، بیماری زا هستند. عفونت ناشی از باکتری ها شامل گلودرد استرپتوکوکی، سل و عفونت مجاری ادرار می باشد.
از آنتی بیوتیک برای درمان عفونت های باکتریایی استفاده می شود. اگر چه بهتر است به سیستم ایمنی اجازه دهیم که تا آنجا که می تواند با باکتری ها مبارزه کند.

 

ویروس:از طرف دیگر، ویروس برای تکثیر شدن نیاز به میزبان یا موجودات زنده دارد. ویروس کوچکتر از باکتری است و خود را به سلول زنده می چسباند و با استفاده از مواد ژنتیکی سلول ها شروع به تکثیر می کند. اکثر ویروس ها باعث بروز بیماری می شوند. نمونه ای از بیماری های ناشی از ویروس شامل سرماخوردگی معمولی، تبخال، زونا، سرخک، آبله مرغان، کوید 19 و ایدز هستند.
آنتی بیوتیک ها نمی توانند عفونت ویروسی را درمان کنند. عفونت های ویروسی نیازمند واکسن برای پیشگیری یا داروهای ضدویروسی برای مهار آنها هستند..

چه تفاوتی بین عفونت باکتری و ویروس وجود دارد؟همان طور که تصور می شود، عفونت های باکتریایی ناشی از باکتری و عفونت های ویروسی ناشی از ویروس هستند. شاید مهمترین تفاوت باکتری و ویروس این است که داروهای آنتی بیوتیک معمولا باکتری را از بین می برند اما این داروها برای مقابله با ویروس موثر و مفید نیستند.باکتری ها، میکروارگانیسم های تک سلولی هستند که در محیط های مختلف زیست می کنند. برخی گونه های باکتری در محیط های بسیار سرد یا گرم زندگی می کنند و برخی دیگر در روده انسان سکونت یافته و در آنجا به هضم غذا کمک می کنند. اکثر باکتری ها هیچ ضرری برای انسان ندارند اما موارد استثنا نیز وجود دارد.


عفونت های ناشی از باکتری شامل موارد زیر هستند:•    گلودرد استرپتوکوکی•    سل•    عفونت مجاری ادرار
استفاده نادرست از آنتی بیوتیک ها به ایجاد بیماری های باکتریایی که مقاوم به انواع داروهای آنتی بیوتیک هستند، کمک می کند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر