10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54911
  • فرمت فایل دانلودی : .rar
  • تعداد مشاهده : 1789
  • تعداد فروش: 14

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر درمورد فصول سال

دانلود طرح جابر درمورد فصول سال

0 1.8k
دانلود طرح جابر درمورد فصول سال

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع فصول سال را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر فصول سال است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر فصول سال را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع فصول سال در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرفصول سال

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

فصول سال

در مناطق بسیاری از کره ی زمین، هوا، در طول سال، به طور منظم تغییر می کند. به این تغییرات، یعنی بهار، تابستان، پاییز و زمستان، فصل می گوییم. فصل ها به این دلیل به وجود می آیند که زمین روی محور خود (خطی فرضی بین قطب شمال و جنوب) به صورت مایل قرار گرفته است. همین طور که زمین به آهستگی سالی یک بار به دور خورشید می چرخد، نور خورشید مدتی به نیم کره ی شمالی راست تر می تابد و مدتی به نیم کره ی جنوبی. وقتی نور خورشید راست می تابد گرمای بیش تر، و وقتی مایل می تابد گرمای کم تری دارد.

 


 

زمانبندی عرفی فصل ها

زمین در مداری بیضی شکل به دور خورشید می‌چرخد. مدار زمین در دوسوی صفحه فرضی صفحه مداری یا استوا قرار دارد. محور زمین نسبت به صفحه استوا زاویه ۲۳٫۵ درجه می‌سازد. این انحراف سبب نامساوی شدن طول روز و شب در زمان‌های متفاوت سال در یک مکان می‌شود.

زمین دو بار در مدار خود صفحه مداری استوا را قطع می‌کند (نقاط اعتدال) و دو بار در بیشترین حالت انحراف قرار می‌گیرد (نقاط انقلاب). هرکدام از نقاط چهارگانه مبدأ یکی از فصولند. ساکنین نیمکره شمالی، نقطه اعتدال شمالی را اعتدال بهاری و نقطه اعتدال جنوبی را اعتدال پاییزی و نقطه انقلاب شمالی را انقلاب تابستانی و نقطه انقلاب جنوبی را انقلاب زمستانی می‌گویند.


 

زمانبندی نجومی فصل ها

اعتدال بهاری: نقطه اعتدال بهاری و آغاز بهار معمولاً اول فروردین ازنظر نجومی زمان رسیدن ظاهری خورشید به نقطه تقاطع صفحه استوا با مدار زمین در هنگام عبور شمالی اعتدال بهاری گویند

انقلاب تابستانی معمولاً در ۳۱ خرداد  تحویل می‌شود و تابستان ۹۳ روز و ۱۵:۴۱ ساعت می‌باشد. تنها در حدود یک چهارم موارد انقلاب شمالی اول تیرماه رخ می‌دهد. در زمان عرفی اول تیر شروع تابستان دانسته می‌شود.

اعتدال پاییزی و آغاز پاییز، معمولاً اول مهرماه  می‌باشد. در یک دهم موارد نیز اعتدال پاییزی روز قبل یعنی ۳۱ شهریور است. در زمان عرفی اول مهر شروع پاییز دانسته می‌شود.

انقلاب زمستانی و آغاز زمستان معمولاً اول دی ماه  و طول زمستان ۸۸ روز و ۲۳:۴۳ ساعت می‌باشد. در یک چهارم موارد انقلاب جنوبی روز قبل یعنی ۳۰ آذر است. در زمان عرفی اول دی شروع زمستان دانسته می‌شود.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر