10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54901
  • فرمت فایل دانلودی : .zip
  • تعداد مشاهده : 1684
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر درمورد نوع خاک

دانلود طرح جابر درمورد نوع خاک

0 1.7k
دانلود طرح جابر درمورد نوع خاک

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع نوع خاک را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر نوع خاک است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر نوع خاک را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع نوع خاک در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرنوع خاک

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

نوع خاک

انواع خاک، معمولاً به مقادیر مختلف ذرات و مواد معدنی موجود در یک نمونه خاص براساس بافت خاک اشاره می‌کنند. خاک تا حدودی از ذرات ریز سنگی تشکیل شده است که با توجه به میزان این ذرات به انواع مختلفی مانند ماسه، گِل، خاک رس،وموادآلی مانند گیاهان تجزیه‌شده،دسته‌بندی می‌شود. بزرگترین ذرات مانند ماسه ویژگی‌های نفوذ آب وهوا را تعیین می‌کنند، درحالی‌که ریزترین ذرات مانند ذرات بسیار ریز خاک رس باترکیب‌شدن با هوا و مواد مغذی گیاهی، بطور شیمیایی فعال هستند نسبت این مقادیر، نوع خاک را که شامل خاک رس، خاک گلدانی، خاک رس- خاک گلدانی، لایخاک گلدانی و غیره است، را تعیین می‌کند.

اهمیت استفاده از خاک مناسب:

در اینگونه خاک ها در اثر نفوذ هوا در خاک, اکسیژن کافی به ریشه گیاه میرسد و درثانی آب اضافی به راحتی از ته گلدان خارج میشود و این امر باعث میشود ریشه دچار خفگی و در نتیجه پوسیدگی نشود.انتخاب نوع خاک برای هر یک از گیاهان بسیار مهم است زیرا اکثر گیاهان در هر خاکی رشد مناسب ندارند . بنابراین هر گیاهی باید در خاک مناسب کاشته شود . مثلا گیاهان آپارتمانی عموما باید در خاک سبک که قابلیت نفوذ پذیری بیشتری دارد کاشته شوند.علاوه بر ترکیب معدنی خاک، مواد آلی نیز در کیفیت و خصوصیات خاک و باروری زندگی گیاهی نقش مهمی ایفا می‌کند. ممکن است خاک با مواد بزرگتری مانند ریگ یاسنگریزه ترکیب شود. همه انواع خاک مانند خاک رس خالص و نفوذ پذیر نیستند.

خاک اسیدی :

شامل خاک برگ , خاک چای , کود دامی و سم ضدعفونی کننده بوده که PH پایین تراز ۶ دارند خاک برگ : بقایای گیاهان مخصوصا ازروی هم انباشتن و تجزیه برگ ها درشرایط بخصوص حاصل میشود خاک برگ انواع مختلفی دارد که از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی با هم اختلاف دارند وبستگی به نوع گیاهی دارد که از برگ آن جهت تهیه خاک برگ استفاده میشود. خاک برگ معمولی که ازتجزیه برگهای مختلف گیاهان حاصل میشود و برای اینکار در فصل پاییز که برگ درختان میریزد آنها را جمع آوری کرده و در گودالی به عمق های مختلف ریخته و بعد از مدتی در اثر تخمیر پوسیده شده و به خاک برگ تبدیل میشوند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر