7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54650
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2301

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد نقش موزه ها در آموزش معلمان و اجرای بهتر برنامه های درسی

دانلود مقاله درمورد نقش موزه ها در آموزش معلمان و اجرای بهتر برنامه های درسی

0 2.3k
دانلود مقاله درمورد نقش موزه ها در آموزش معلمان و اجرای بهتر برنامه های درسی

با دانلود مقاله در مورد نقش موزه ها در آموزش معلمان و اجرای بهتر برنامه های درسی در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نقش موزه ها در آموزش معلمان و اجرای بهتر برنامه های درسی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نقش موزه ها در آموزش معلمان و اجرای بهتر برنامه های درسی ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد نقش موزه ها در آموزش معلمان و اجرای بهتر برنامه های درسی

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده

امروزه موزه های علوم و تکنولوژی آموزش مؤثر و توضیح ملموس علم و فن آوری را برعهده گرفته و رسالت ارائه آموزش ملموس اولیه در محیطی نشاط آور را برای ایجاد انگیزه در کسب مدارج بالاتر، در گستره از علوم و فن آوری در مخاطبان بر عهده دارند. در این مقاله دستاوردهای مطالعات انجام شده در خصوص اهمیت نقش آموزشی موزه های علوم و تکنولوژی در کشورهای پیشرفته ارائه گردیده است. نتایج نشان می دهد که این کشورها بیش از دو قرن است که در خصوص برپایی موزه ها و نمایشگاه های تخصصی علوم و تکنولوژی اقدام نموده و نشان می دهد که این کشورها بیش از دو قرن است که در خصوص برپایی موزه های علم و فن آوری آنها رابطه مستقیم داشته و این مراکز با معرفی پیدایش، سیر تحول و چشم انداز آینده دانش و فن آوری انگیزه و زیرساخت های فکری لازم را بری خلاقیت و نوآوری در مخاطبان را فراهم نموده و نقش تعیین کننده ای در توسعه پایدار و پیشرفت کشورها برعهده دارند. با توجه به محدودیت تعداد نیروهای انسانی و تنوع روزافزون نیازهای علمی افراد در جوامع پیشرفته، و به طبع آن نیاز به کسب دانش فردی در سطحی بالا و در گستره وسیعی از علوم و تکنولوژی برای احاد جوامع مذکور، مطالعات نشان می دهد که موزه های علم و فن آوری با دانش افزایی ملموس زیادی در فرصت کوتاه بازدید فراهم می آورد. راهکاری انحصاری در آموزش گسترده، سریع، مؤثر و کارا و انگیزه افزا را به گستره وسیعی از مخاطبان را ارائه میکنند. مستندات و نتایج این مطالعات می تواند در توجیه برنامه ریزی های کلان آموزشی کشور در خصوص راهبرد استفاده از موزه های علم و فن آوری در آموزش، نیل به توسعه پایدار و بومی سازی تکنیک های ارائه مفاهیم و برآورد میزان اثربخشی و اختصاص امکانات و بودجه ریزی های مربوطه در سطوح مختلف منطقه ای، کشوریف استانی و شهری مورد استفاده قرار گیرد.

کلمات کلیدی:توسعه پایدار، آموزش، علم و فن آوری، خلاقیت، موزه

مقدمه

موزه یکی از نهادهای مهم فرهنگی است که بعد از رنسانس در توسعه جوامع نقش مهمی را ایفا نموده است.

اگر به تاریخ تحول موزه‌ها توجه نماییم، در خواهیم یافت که موزه‌ها در طول تاریخ سه نوع نقش مهم را ایفا نموده اند:

1)      نقش تفریحی

2)      نقش آموزشی

3)      نقش علمی

در شرایط کنونی نقش تفریحی موزه‌ها به مرور به نقش آموزشی و علمی تبدیل میشود. در این میان نقش آموزشی موزه‌ها، از اهمیت ویژهای برخوردار است. بعضی سعی میکنند برای موزه‌ها نقش صرفاصرفاً اقتصادی قایل شوند، در حالی که در طول تاریخ هرگز چنین نقشی به موزه‌ها داده نشده است و موزه‌ها همواره در طول تاریخ از آغاز شکلگیری با نقش آموزشی توأم بوده است.

موزه موسسه ای است دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت میکند. هدف موزه‌ها تحقیق در مورد شواهد برجای مانده انسان و محیط زیست او و گردآوری و حفظ و ایجاد ارتباط بین این آثار بویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهرهوری معنوی است. در این تعریف نقش موزه کاملاً آموزشی و علمی در نظر گرفته شده و اگر چنانچه با دید آموزشی و علمی به موزه ها نگریسته شود، میتواند در توسعه جامعه نقش ارزندهای ایفا نماید.

موزه به شکل امروزی خود در اواخر قرن سوم پیش از میلاد توسط بطلیموس در اسکندریه تاسیس شد. این موزه را شخصی به نام دمتریوس که از آنجا به اسکندریه تبعید شده بود، به دستور بطلیموس ایجاد نمود. او که از کوشش های ارسطو در گردآوردن و طبقه بندی کتابها و معلومات بشری و انواع حیوانات و گیاهان و انواع حکومت ها الهام گرفته بود، توصیه کرد تعدادی بنا تحت عنوان اتاق برای آموزش، حیاط، رواق، باغ، رصدخانه و کتابخانه بزرگی ساخته شد که چهار گروه محقق در آن زندگی میکردند: منجمان، نویسندگان، ریاضیدانان و پزشکان که وظیفه آنان تحقیق در علوم تجربی و جمعآوری اسناد علمی در رشته‌های مختلف بود.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر