7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54635
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1482
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد نقش اپلیکیشن‌های آموزشی بر انگیزه تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

دانلود مقاله درمورد نقش اپلیکیشن‌های آموزشی بر انگیزه تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

0 1.5k
دانلود مقاله درمورد نقش اپلیکیشن‌های آموزشی بر انگیزه تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

با دانلود مقاله در مورد نقش اپلیکیشن‌های آموزشی بر انگیزه تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نقش اپلیکیشن‌های آموزشی بر انگیزه تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نقش اپلیکیشن‌های آموزشی بر انگیزه تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد نقش اپلیکیشن‌های آموزشی بر انگیزه تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده

امروزه به منظور تفهیم مطالب آموزشی، استفاده از وسایل کمک آموزشی جز لاینفک آموزش می‌باشد. انسان‌ها در مواجه با هر مسئله ای، ردپایی از تکنولوژی را در آن می‌بینند، به گونه ای که تکنولوژی به جز مکملی از زندگی تبدیل شده است و تغییراتی در تمام زمینه‌ها به وجود آورده است که تعلیم و تربیت نیز از این قاعده مستثنی نیست. لذا هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر تکنولوژی آموزشی بر اشتیاق تحصیلی دانش آموزان می‌باشد که با استفاده از روش مروری-کتابخانه ای صورت گرفته است و در نگاشتن آن از سایت، کتاب‌ها و مقالات متنوع استفاده گردیده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که تکنولوژی آموزشی موجب افزایش خلاقیت، خودکارآمدی، تفکر نقادی و تنوع برنامه‌های درسی می‌شود؛ علی هذا، تاثیر به سزایی بر انگیزه یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد و آموزگاران نیز می‌بایست از طریق کسب مهارت‌های کافی جهت استفاده از تکنولوژی نوین آموزشی، درکنار روش‌های سنتی از این شیوه‌های مدرن نیز بهره جویند تا بدین طریق موجب ایجاد تفکر دیداری در دانش آموزان شده و به فعالیت و پویایی فراگیران کمک شایانی کنند.

 مقدمه

باتوجه به پیشرفت‌های اخیر در حوزه ی آموزش و پرورش سراسر جهان و هم چنین کشور ایران، کوشش‌هایی در جهت استخراج علل این پیشرفت‌ها و عوامل موثر بر آن‌ها صورت گرفته است . در پی این جستجو عوامل متعددی یافت شده اند؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به تاثیر شگرف وسایل کمک آموزشی و تکنولوژی بر روند ایجاد اشتیاق تحصیلی، یادگیری و پیشرفت آموزش اشاره کرد.

 از طرفی به دلیل وجود دانش آموزان با توانایی‌های فکری متفاوت در یک کلاس و عدم پاسخگویی مناسب کتاب‌های درسی جهت برطرف کردن این نیازها، به کارگیری وسایل کمک آموزشی به امری حیاتی تبدیل شده است (اتحادی فر، کشته گر و همکاران، ١٣٩٤).

 ورود تکنولوژی در عرصه آموزش یکی از مسائل جذاب و بحث برانگیز درعصر حاضر می‌باشد؛ به گونه ای که زمینه پیدایش شیوه‌های جدید آموزشی را فراهم می‌آورد. اگرچه آموزش می‌تواند با انگیزه بیرونی و اجبار صورت گیرد اما درصورت بهره گیری از روش‌های خلاقانه و تکنولوژی نوین در تدریس، می‌توان یادگیری و بازده آموزشی را بهبود بخشید و مبدل به انگیزه ای درونی کرد. لذا فراگیران نیز از اشتیاق و انگیزه بیشتری جهت پیگیری مطالب درسی برخوردار می‌شوند ؛ زیراکه اشتیاق تحصیلی یکی از عوامل مهم یادگیری محسوب می‌شود (عزیزی نژاد، الله کرمی، 1397).

"تکنولوژی آموزشی به مجموعه روش‌ها و دستورالعمل‌هایی اطلاق می‌شود که با استفاده از یافته‌های علمی برای حل مسائل آموزشی اعم ازطرح، اجرا و ارزشیابی در برنامه‌های آموزشی به کار گرفته می‌شود. هم چنین می‌توان به یک تعریف جامع از تکنولوژی آموزشی اشاره کرد و آن عبارت است از :دانش نحوه اجرای ماهرانه امر آموزش" (فردانش، 1378).

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر