7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54587
  • فرمت فایل دانلودی : .pptx
  • تعداد مشاهده : 1870

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد ویژگی ها و کاربرد سرامیک

دانلود مقاله درمورد ویژگی ها و کاربرد سرامیک

0 1.9k
دانلود مقاله درمورد ویژگی ها و کاربرد سرامیک

با دانلود مقاله در مورد ویژگی ها و کاربرد سرامیک در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله ویژگی ها و کاربرد سرامیک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله ویژگی ها و کاربرد سرامیک ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد ویژگی ها و کاربرد سرامیک

فرمت فایل: پاورپوینتو قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

سرامیک یک ماده جامد غیر فلزی غیر آلی است که از ترکیبات فلزی یا غیر فلزی تشکیل شده و با گرم شدن در دمای بالا شکل گرفته و سپس سخت شده‌است. به‌طور کلی، سرامیک‌ها موادی سخت، شکننده و مقاوم در برابر خوردگی هستند. نمونه‌های معمول آن سفال، ظروف چینی و آجر است.

گستره بلورینگی مواد سرامیکی از کاملاً جهت دار، تا شبه-کریستالی، شیشه ای شده، و گاهی حتی کاملاً اریخت (برای مثال شیشه) متغیر است. در بیشتر مواقع، سرامیک‌های پخته شده، شیشه ای یا نیمه-شیشه ای هستند، همان‌طور که در مورد ظروف سفالی، ظروف سنگینه و ظروف چینی مشاهده می‌شود. متغیر بودن تبلور و ترکیب الکترون در پیوندهای یونی و کووالانسی باعث می‌شود که بیشتر مواد سرامیکی عایق‌های حرارتی و الکتریکی خوبی باشند.

با چنین طیف وسیعی از گزینه‌های ممکن برای ترکیب یا ساختار یک سرامیک (به عنوان مثال تقریباً تمام عناصر، تقریباً انواع پیوندها و تمام سطوح تبلور)، دامنه موضوع سرامیک‌ها بسیار گسترده‌است، و تعیین ویژگی‌های قابل شناسایی برای کل گروه دشوار است. سرامیک‌ها عموماً دارای خواصی از قبیل: دمای ذوب بالا، سختی بالا، رسانایی ضعیف، مدول الاستیسیته بالا، مقاومت شیمیایی بالا و شکل‌پذیری کم هستند، البته استثناهایی نیز وجود دارد.

 


7,000 تومان