6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54537
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1812

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد تاثير پوشش گياهي در صرفه جوئي مصرف انرژي ساختمان

دانلود مقاله درمورد تاثير پوشش گياهي در صرفه جوئي مصرف انرژي ساختمان

0 1.8k
دانلود مقاله درمورد تاثير پوشش گياهي در صرفه جوئي مصرف انرژي ساختمان

با دانلود مقاله در مورد تاثير پوشش گياهي در صرفه جوئي مصرف انرژي ساختمان در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تاثير پوشش گياهي در صرفه جوئي مصرف انرژي ساختمان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تاثير پوشش گياهي در صرفه جوئي مصرف انرژي ساختمان ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد تاثير پوشش گياهي در صرفه جوئي مصرف انرژي ساختمان

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

چکيده

تاثير پوشش گياهي در صرفه جويي مصرف انرژي ساختمانها امري انکار ناپذير است . مقالــۀ حاضر راهکارهاي متفاوت صرفه جويــي در مصـرف انـرزي را از طريـق اسـتفاده از پوشـش گيـاهي مناسب ارائه مي دهد. بر اين اساس مي توان مصارف انرژي هاي خانگي که عمدتا صرف گرمــايش و سرمايش هواي داخل ساختمان ميگردد را تا ٢٥% کاهش داد. اين بحث به طــور کلـي در دو بخـش روشهاي کاهش مصرف انرژي در تابستان و زمستان مورد مطالعه قرار مي گيرد.

مقدمه

استفاده از گياهان مناسب در مکان فراخور يکي از اقتصـادي تريـن و ارزان تريـن روشـهاي تنظيم شرايط محيطي و کاهش مصرف انرژي در ساختمان به شمار مي رود. در واقع از ايــن طريـق نه تنها مي توان از اثرات زيانبخش تابش شديد خورشيد بر ساختمان در تابستان جلـوگـيري نمـود، بلکه از سوز و سرماي شديد باد زمستاني نيز در امان بود. کاربرد ايــن روش بـراي اقليمـهاي بسـيار سرد و همچنين براي اقليمهاي بسيار گرم و همين طور معتدل کاملا مناسب و مطلوب مي باشد.

آماروارقام نشان مي دهدکه تقريبا ٥٠% انرژيهاي خانگي صرف سرمايش وگرمايش مي شود.

مطالعات وسيعي که در اين خصوص صورت پذيرفته (١٩٨٣ .Parker & ١٩٩٣ ,Black) نشــان مي دهد که استفاده از پوشش گياهي مناسب تا ٢٥% کاهش مصــارف خـانگي را بـه دنبـال خواهـد داشت . کاشت حتي ٣ درخت در يک مکان صحيح مي تواندکاهش قابل توجهي درمبالغ هزينه هـاي مصارف انرژي خانگي را به دنبال داشته باشد.

يک طرح پوشش گياهي خوب مي تواند مزاياي زير را به دنبال داشته باشد:

کاهش مصرف انرژي در تابستان و زمستان

محافظت بنا در برابر بادهاي سرد زمستاني و تابش شديد آفتاب تابستاني

کاهش مصرف آب و سوخت در نگهداري فضاي سبز

کمک به کنترل آلودگي صوتي و آلودگي هوا

اين بحث را به طور کلي مي توان در دو بخش مورد مطالعه قرارداد:

١- کاهش مصرف انرژي در تابستان

٢- کاهش مصرف انرژي در زمستان

١- کاهش مصرف انرژي در تابستان

کاهش مصرف انرژي در تابستان از سه طريق زير صورت مي پذيرد:

١-١- محافظت بنا در برابر تابش آفتاب و ايجاد سايه

از اين طريق مي توان از ١٥ تا ٧٥ درصــد صرفـه جوئـي در مصـرف انـرژي در تابسـتان را داشت . نتايج حاصله ازمطالعات دپارتمان انرژي آمريکا (١٩٩٥,DOE)، حاکي است که محله هايي که مجاور باغ يا فضاي سبز مي باشند، دمايشان ٢ الي ٣ درجۀ سانتيگراد خنــک تـر از محلـه هـاي فاقد فضاي سبز مي باشد. همچنين دماي زير درخت مي تواند تا ١٤ درجه سانتي گراد خنک تــر از دماي سطح آسفالت باشد. اندازه ، تراکم ، نوع و فرم درختان در نوع سايه هاي ايجاد شده بسيار حـائز اهميت است .

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر