7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54535
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1575

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد تاثیر فرآیند پول شویی بر بخش گمرک

دانلود مقاله درمورد تاثیر فرآیند پول شویی بر بخش گمرک

0 1.6k
دانلود مقاله درمورد تاثیر فرآیند پول شویی بر بخش گمرک

با دانلود مقاله در مورد تاثیر فرآیند پول شویی بر بخش گمرک در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله تاثیر فرآیند پول شویی بر بخش گمرک را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله تاثیر فرآیند پول شویی بر بخش گمرک ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد تاثیر فرآیند پول شویی بر بخش گمرک

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

پول شويی اصوال يك جرم اقتصادی است. جنايت کاران برای تطهیر عوايد خود، غالبا از وسايل و ابزارهای اقتصاد قانونی  استفاده می نمايند و هدف آنها اينست که درآمدهای خود را وارد گردش اقتصاد رسمی و قانونی نمايند. از اين رو پديده پول  شويی غالبا در بخش اقتصادی کشور تاثیر منفی به جا می گذارد. گمرك بعنوان يكی از کارآمد ترين ،قويترين و نزديكترين  سازمانها ی اقتصادی کشور در راستای کنترلی و آسیب شناسی پول شويی و راه‌های مبارزه با آن و توازن بخشی اقتصادی در  چهارچوب وظايف اجرايی و عملیاتی است که خط مشی های سیاست بازرگانی و اقتصادی کشور را بر عهده دارد .لذا با توجه  به عوامل حاکم بر اقتصاد کشور ونیاز به اجرای سیا ستهای مالی و مبارزه با پديده های آزاردهنده اقتصاد ملی ،از طريق هیات  وزيران در خصوص تغییرات و اخذ حقوق ورودی (سود با زرگانی) در واردات و حتی صادرات کالا های غیر نفتی و سا ير  سیاستها ی مد نظر دولت اقتصادی را ، از وزارت بازرگانی و سازمان های ذی مدخل دريافت می دارد، از اين روگمرك بعنوان  ابزار حمايتی بخشی از سیاست های کالن اقتصادی دولت در بخش مصرفی و صنايع داخلی و ايجاد رفاه و امنیت شغلی جهت  جبران خالء ها و کمبود ها ی موجود بوده، و از همه مهمتر مسئول مستقیم کسب بخشی از درآمد های جاری دولت بعنوان  بازوی راست وزارت اقتصاد و دارايی عمل می نمايد .لذا روشن است گمرك با استمداد و بهره گیری از قوانین کشور اعم از  قانون امور گمرکی ومقررات تعرفه ای وقوانین مبا رزه با قاچاق کالا وارز،تشويق و ترغیب صادرات و حذف تشريفات زايد ،  قانون يكسان سازی تشريفات ورود و خروج کالا و خدمات از کشوروسا ير فاکتورهای الزم همراه با افزا يش دانش کارکنان و به  روز رساندن اطلاعاتکاربردی در جهت اجراء قوانین در قلمرو گمرکی ، کارنامه قابل قبولی را از خود بجا گذاشته است.

واژه های كلیدی : پول شويی، اقتصاد، گمرك، فعالیت تجاری.

 

مقدمه

پول شويی، اعتبار و در نتیجه ثبات بازارهای مالی را از بین می برد. چنانچه نظام بانكی درنتیجه جرائم سازمان يافته اعتبار  خود را از دست دهد، تمام سیستم مالی کشور يا حتی نظام مالی منطقه مورد نظر، دچار آسیب جدی می شود. کشورهای  کوچك در برابرپديده پول شويی آسیب پذيری بیشتری دارند، قدرت اقتصادی که ازطريق فعالیت های غیرقانونی به دست می  آيد، تسلط سازمان های مجرم را بر اقتصادهای کوچك امكان پذير میسازد. مهم ترين آثار منفی اقتصادی،اجتماعی وسیاسی  پديده پول شويی را می توان به شرح ذيل بیان کرد:

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر