10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54462
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1840

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد ارتباط بین افشای داوطلبانه و مدیریت سود

دانلود مقاله درمورد ارتباط بین افشای داوطلبانه و مدیریت سود

0 1.8k
دانلود مقاله درمورد ارتباط بین افشای داوطلبانه و مدیریت سود

با دانلود مقاله در مورد ارتباط بین افشای داوطلبانه و مدیریت سود در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله ارتباط بین افشای داوطلبانه و مدیریت سود را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله ارتباط بین افشای داوطلبانه و مدیریت سود ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد ارتباط بین افشای داوطلبانه و مدیریت سود

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:38 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده

این مقاله دامنه ای را که در آن مدیران از حسابداری اختیاری برای کاهش هزینه های مربوط به افشای داوطلبانه به طور کلی و مدیریت خطای پیش بینی به طور خاص، استفاده می کنند، بررسی می کند. یافته های تجربی مطابق با این پیش بینی است که مدیران، از اقدامات قانونی پرهزینه سهامداران و از دست دادن شهرت و اعتبار خود هراس دارند و وقتی سود محقق شده به کمتر از میزان سود پیش بینی شده ای که برای عموم افشا شده است، می رسد از حسابهای تعهدی اختیاری مثبت برای مدیریت سود گزارش شده به سمت بالا استفاده می کند. نتایج نشان می دهد که اندازه حسابهای تعهدی اختیاری این شرکتها با شاخص هزینه های دعاوی قضایی مورد انتظار، یعنی احتمال وجود دعاوی مربوط به 10b.5 و یا مقادیر خسارات احتمالی تعیین شده برای شاکیان، در ارتباط است. هم چنین تحلیل ها نشان می دهد که حسابهای تعهدی مثبت اختیاری شرکتهایی که مدیران آنها سود را بیش از حد برآورد کرده اند، منعکس کننده تاثیر انگیزه های مختلف مدیریت سود و تاثیر همزمانی احتمالی بین تصمیمات مدیریتی انتشار پیش بینی سود و مدیریت سود گزارش شده نیست. برخلاف یافته های شرکتهایی که مدیران آنها سود را بیش از حد گزارش کرده اند، هیچ شاهدی وجود ندارد که نشان دهد مدیرانی که سود را کمتر از حد برآوررد کرده اند، سود گزارش شده را نیز کمتر از حد گزارش می کنند. به طور کلی، مدیرانی که سود را کمتر از حد برآورد کرده اند، نسبت به مدیرانی که سود را بیش از حد برآورد کرده اند، با احتمال بیشتری (نزدیک به دوبرابر) پیش بینی سود خود را مورد تجدید نظر قرار دهند، و نشان می دهد که این مدیران بازنگری در پیش بینی را به عنوان راهی برای حذف خطای برآوردی خود ترجیح می دهند.

1.     مقدمه

این مقاله دامنه ای را که در آن مدیران از حسابداری اختیاری برای کاهش هزینه های مربوط به افشا داوطلبانه به طور کلی و خطای پیش بینی مدیریتی به طور خاص استفاده می کنند، بررسی می کند. دو فرضیه به صورت تجربی آزمون می شوند. اول، پیش بینی شده است که مدیرانی که پیش بینی سود نادرست را منتشر کرده اند، گامهای دیگری را برای مدیریت سود گزارش شده در مسیر این پیش بینی ها برمی دارند که به دلیل ترس از شهرت و صحت و اقدامات قانونی پر هزینه سرمایه گذاران ناراضی انجام می شود. هم چنین وقتی مدیران سود را بیش از حد برآورد کرده باشند، تصمیمات حسابداری افزایش دهنده سود را اخذ خواهند کرد و وقتی سود را کمتر از حد برآورد کرده باشند، تصمیمات حسابداری کاهش دهنده سود را در پیش خواهند گرفت. دومین پیش بینی این است که اندازه مدیریت سود ارتباط مثبت با هزینه های قانونی مورد انتظار مرتبط با خطای پیش بینی دارد. یافته های ادبیات تجربی در زمینه شکایات سهامداران نشان می دهد که این هزینه ها زمانی بالاتر هستند که مدیران سود را بیش از حد برآورد کنند و براساس اندازه خطای پیش بینی افزایش می یابند. تئوری های قانونی اخیر و شواهد موجود در نشریات تجاری نشان می دهد که هزینه های قانونی ارتباط مثبت با تغییر قیمت سهام در زمان افشای پیش بینی ها و بعد از آن، ارائه پیش بینی ها نزدیک به انتهای سال مالی و دامنه تحلیل گرانی دارد که آنها را دنبال میکنند.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر