7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54412
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2244

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد معلم و مديريت آموزشي

دانلود تحقیق درمورد معلم و مديريت آموزشي

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد معلم و مديريت آموزشي

با دانلود تحقیق در مورد معلم و مديريت آموزشي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق معلم و مديريت آموزشي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق معلم و مديريت آموزشي ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد معلم و مديريت آموزشي

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

در نظام هاي آموزشي معمولا افراد از مسير معلمي به مناصب و سمت هاي مديريت و رهبري آموزشي دست مي يابند و از اين رو احتمالا مفهوم درستي ازمديريت و رهبري درذهن ندارند. آنها كار مديريت را از ديدگاه معلمان مي نگرند. گرچه اين نگرش خوب ولازم است ولي كافي نيست . نقش مديريت و رهبري آموزشي بايد با توجه به همه عناصر و عوامل موثر در محيطي آموزشي ايفا شود. از اين رو لازم است افرادي كه به مديريت مراكز و سازمان هاي آموزشي گمارده مي شوند به دانش و معلومات نگرش ها و مهارت هاي ويژه اي مجهز باشند.
در مقابل اهميت نقش مدير آموزشي و ضرورت تربيت او هنوز جايگاه واقعي خود را پيدا نكرده است از اين رو غالبا اقدام چشم گيري در زمينه تربيت مدير مشاهده نمي شود. در بهترين شرايط مديريت مدارس و ادارات و بخش هاي آموزش وپرورش به افرادي سپرده مي شود كه سابقه و تجربه معلمي داشته ولي در زمينه مديريت و رهبري دانش و مهارت لازم و كافي ندارند. به علاوه در اغلب كشورها مديريت آموزشي و مسائل مرتبط با آن معمولا در سطح كلان يعني در ارتباط با مديريت تشكيلات كلي نظام آموزش وپرورش حائز اهميت است و به مديريت و رهبري آموزشي در سطح خرد يعني مدرسه و محيط آموزشي چندان توجهي نمي شود.
با اين ملاحظات و با توجه به اهميت نقش آموزش وپرورش و مديريت آن آموزش و تربيت افرادي كه بتوانند در همه رده هاي نظام آموزش وپرورش رسمي نقش هاي رهبري و مديريت را عهده دار شوند بيش از پيش ضرورت مي يابد.
پيشينه معلمي و تجربه هاي ناشي از آن گرچه زمينه ساز خوب و لازمي براي ايفاي وظايف رهبري در آموزش وپرورش است ولي به تنهايي كافي نيست . مديران آموزشي بايد علاوه بر آن در حيطه معارف علوم و فنون و مهارت هاي مرتبط با آموزش وپرورش و مديريت به اندازه كافي آموزش ببينند.
در نظام آموزشي هر جامعه اي مديران و رهبران آموزشي بايد :
1 ـ با فرهنگ جامعه خود آشنايي كافي داشته باشند .
2 ـ نظام آموزش وپرورش جامعه خود را به خوبي بشناسند و از پيشينه تاريخي و تحولات آن آگاه باشند .
3 ـ از فلسفه ارزش ها هدف ها و مقاصد كلي آموزش وپرورش مطلع باشند .

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر