6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54195
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1509

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد کليدي ترين نيازهاي تغذيه اي سالمندان

دانلود تحقیق درمورد کليدي ترين نيازهاي تغذيه اي سالمندان

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد کليدي ترين نيازهاي تغذيه اي سالمندان

با دانلود تحقیق در مورد کليدي ترين نيازهاي تغذيه اي سالمندان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کليدي ترين نيازهاي تغذيه اي سالمندان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کليدي ترين نيازهاي تغذيه اي سالمندان ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد کليدي ترين نيازهاي تغذيه اي سالمندان

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

آب
در دوران سالمندي سه تغيير عمده موجب افزايش احتمال کم آبي بدن مي شود :
1- کاهش حجم آب
2- کاهش توانايي تغليظ ادرار توسط کليه ها
3- کاهش احساس تشنگي حتي در مواجهه با کم آبي


همچنين شرايطي مانند تب يا آب و هواي گرم ، از دست دادن سريع آب را در افراد سالمند تسهيل مي کند .
از دست دادن آب بدن براي افراد مسن بخصوص اگر به تشنگي خود اهميت ندهند يا نوشيدن آب به عللي برايشان مشکل باشد خطرناک است . فراد مسني که کنترل ادرار خود را بعلت بيماري از دست داده اند نيز ممکن است  از نوشيدن آب به مقدار کافي پرهيز کنند . در سالمندان عليرغم نياز واقعي بمايعات ، تشنگي زياد احساس نمي شود .
بهترين نوشيدني ، آب و حداقل مصرف روزانه آن 8 ليوان است . چاي شير و اّ ميوه هم مي تواند مقداري از کمبود آب بدن را جبران نمايد اما نوشيدني هاي الکلي بخاطر اثر ادرار آورشان اين کارايي را ندارند .
 

انرژي
با افزايش سن نياز با انرژي کاهش مي يابد . بطوريکه ميزان اين کاهش به ازاي هر ده سال عمر حدود 5% است. همچنين با بالا رفتن سن اگرچه بدن همچنان نيازمند تحرک است  ولي غالبا  از تحرک بدني کاسته مي شود . توده عضلاني بدن و ميزان متابوليسم پايه نيز کاهش مي يابد .  بهمين دليل مقدار انرژي در يافتي توصيه شده روزانه (RDA ) از سن 51 سالگي مختصري کاهش مي يابد . مصرف انرژي در بدن نيز همزمان با کاهش نيازهاي متابوليسمي بدن بطور آشکاري کم مي شود .

با اين وجود بسياري از سالمندان با افزايش وزن مواجه هستند زيرا با وجود اينکه فعاليت ها يشان کمتر شده و نياز کمتري به انرژي  دارند .ميزان مصرف مواد غذايي را کم  نمي کنند .
براي محدود کردن دريافت  انرژي ، بايد مصرف غذاهاي کم حجم و غني از مواد مغذي را بيشتر کرده و مصرف مواد شيرين و چربيها را نيز کاهش دهند .
 

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر