9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 53963
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1356

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سيب زميني

دانلود تحقیق درمورد سيب زميني

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد سيب زميني

با دانلود تحقیق در مورد سيب زميني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سيب زميني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سيب زميني ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد سيب زميني

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:40 صفحه

قسمتی از فایل:

اسم من سيب زميني است

من از آمريكاي جنوبي آمده ام ‌ ـ مسكن دردهاي معدي هستم

مقوي قلب بوده ، لثه ها را محكم كرده و از خونريزي آن جلو گيري مي كنم .

تنوري من ويتامين بيشتري دارد.

از سرخ كردن من بپرهيزيد و اگر زخم معده داريد از نوع اسلامبولي من استفاده كنيد.

به من در زبان فارسي سيب زميني مي گويند و چون در زمان ناصر الدين شاه ، ميرزا ملكم خان مرا به ايران آورد ، مدتي به «آلو ملكم» معروف بودم. اعراب به من بطاطا ـ بطاطس و بطاطه مي گويند و عده هم از آنها مرا «تفارح الارض» مي خوانند. زادگاه اوليه من امريكاي جنوبي است و براي اولين بار ملاحان اسپانيولي مرا در كشور پرو پيدا كرده و در سال 1550 يعني چهارصد و بيست سال قبل به اروپا آوردند و از آن تاريخ كشت من در جهان شروع شد و اكنون در بيشتر كشورها به عمل مي آيم ، قسمت قابل استفاده من در تغذيه و درمان ، غده زير زميني است كه به نام سيب مشهور شده است.

گل و برگ من به علت داشتن سم سولانين چندان مصرفي ندارد. معذلك جوشانده سي در هزار آنها ، خواب آور و آرام بخش است. براي رماتيسم ، ضعف اعصاب و درد مفاصل تجويز مي شود. اگر اين شربت را با عسل شيرين كنيد ، براي رفع عفونت هاي ريوي و معدي مفيد شناخته شده است . سم سولانين من با سم ساير خانواده ي ما فرق دارد. اين سم قي آور بوده مردمك ديده را باز مي كند توليد سرگيجه ، قولنج و اسهال مي نمايد. رنگ چهره را بر افروخته و ايجاد تشنج مي كند و درمان آن پس از شستشوي معده ، خوردن شير و تخم مرغ است. اين سم در تمام قسمت هاي بوته من وجود دارد و تنها در غده ي زير زميني من مقدار آن كم است ، ولي پس از جوانه زدن زياد مي شود و علامت آن سوزاندن بيخ گلو است. گرچه خوردن من در اين حالت براي تسكين دردهاي عصبي و معدي و خارش اگزما مفيد است ، ولي بايد از خوردن آن اجتناب كرد. من ملين هستم و به علت داشتن بيست ميلي گرم ويتامين ث در صد گرم ، ضد رقيق شدن و فساد خون بوده ، لثه ها را محكم و از خونريزي جلوگيري مي كنم. در اثر ماندن در انبار و پختن ، مقداري از ويتامين ث من هدر مي رود ، اگر مرا پوست كند در آب جوش بيندازيد  و بپزيد فقط چهل درصد از ويتامين ث خود را از دست داده و شصت درصد را حفظ مي كنم ولي اگر مرا در آب سرد انداخته و بعد بجوشانيد پنجاه درصد از ويتامين ث من از بين مي رود ، و اگر پوست كنده بپزيد 65 درصد از ويتامين من نابود مي شود. تنوري و كباب شده من ويتامين بيشتري دارد.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر