6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 53944
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1455

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شناخت مودم‌

دانلود تحقیق درمورد شناخت مودم‌

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد شناخت مودم‌

با دانلود تحقیق در مورد شناخت مودم‌ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شناخت مودم‌ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شناخت مودم‌ ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد شناخت مودم‌

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

كلمة مودم اختصار كلمات Modulate / De Modulate  مي باشد .

مودم داده هاي ديجيتالي را بصورت اطلاعات آنالوگ تبديل مي كند تا بتوان آنها را از طريق خط تلفن ارسال كرده به اين عمل مودولاسيون مي گويند و در مودم گيرنده ، اطلاعات آنالوگ به ديجيتال تبديل مي شود و به اين عمل دمولاسيون مي گويند.

چرا عمل مدولاسيون و دمولاسيون انجام مي شود ؟

سيستم تلفن از تكونولوژي آنالوگ استفاده  مي كند و براي انتقال اطلاعات  ديجيتال مناسب نيست و مجبوريم اطلاعات را بصورت آنالوگ تبديل كنيم.

دو راه براي ارسال اطلاعات از طريق خط تلفن وجود دارد يكي از آنها ارسال همزمان است كه اطلاعات در فواصل زماني مشخص مي رسند در حقيقت يك سيگنال زمابندي شده بطور ثابت روي خط ارتباطي وجود دارد كه اين عمل از تجمع اطلاعات در انتهاي خط جلوگيري مي كند .

نوع دوم ارسال غير همزمان است كه از ساختر پائن تري برخوردار است و فرستنده مي تواند در زمانهاي غير مشخص اطلاعات را بفرستد و گيرنده آن را دريافت كند.

پورتهاي COM جهت متصل كردن مودم

از پورتهاي سريال Com1 , …, Com 4 مي توان براي اتصال مودم به كامپيوتر استفاده كرد ، اگر از مودم خارجي (External) استفاده شود مي توان آن را به Com1 يا Com 2  متصل كرد. و اگر از يك مودم داخلي (Internal) استفاده شود بايد جامپرهاي مودم را تنظيم كنيم تا مودم بداند از كدام پورت استفاده كند نكته أي كه در اينجا وجود دارد اين است كه اگر سيستم برمبناي باس ISA كار مي كند نبايد دستگاه سريال ديگري بطور همزمان از پورتهاي Com1,…,Com4 استفاده كند.

انتخاب مودم

فاكتورهايي كه در انتخاب مودم نقش دارند :

الف ـ سرعت  ب ـ تصحيح خطا    ج ـ فشرده سازي ديتا

سرعت يك مودم بر حسب (Bit Per Secon ) BPS سنجيده مي شود كه تعداد بيتهايي كه يك مودم مي تواند در مدت زمان يك ثانيه بفرستد را نشان مي دهد يعني نشان دهنده سرعت ارسال سرعت اطلاعات است. يكي ديگر از مقياسهاي سنجش سرعت مودم Baud Rate است كه تعداد دفعاتي را كه يك مودم در يك ثانيه مي تواند سيگنال خود را مودوله كند نشان مي دهد مثلاً  اگر يك مودم بتواند در هر ثانيه سيگنال خود را 33600 مرتبه مودوله كند در اينصورت مي تواند با 33600Baud كار كند.

سرعتهاي Baud دقت و اندازه گيري بيت بر ثانيه را ندارد. براي اينكه يك Baud مشخص ممكن است چندين بيت را منتقل كند . مثلاً مودمهايي كه در هر baud 8 بيت را مننتقل مي كنند از آنها كه در پرbaud 4 بيت را منتقل مي كنند سريعترند.

مودمها با سرعت بالاتر مي توانند با مودمهاي سرعت پاين تر به راحتي كار كنند.

همچنين مدمها پروتملهاي تصحيح خطاي استانداردي در برنامه هاي داخلي خود دارند كه براي تشخيص و تصحيح خطا  از آنها استفاده مي كنند.

نصب مودم داخلي

براي نصب مودم داخلي كارت مدم را به يكي از اسلاتهاي مربوطه وصل مي كنيم و تنظيمات ديگر را داخل كامپيوتر انجام مي دهيم.

نصب مودم خارجي

براي نصب مودم خارجي لازم است از يك كابل سريال براي اتصال مودم به درگاه سريال يك كامپيوتر استفاده كنيم اغلب از كابلي مناسب با مودم استفاده مي شود.

كابل مربوطه بسته به پورت Com مي تواند 9 پين به 25 پين يا 25 پين به 25 پين باشد . كابل بايد اتصالات نري  و مادگي داشته باشد و حتماً از كابلهاي مخصوص مودم كه به آنها Null Modem مي گويند استفاده شود.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر