6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 52087
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2073
  • تعداد فروش: 8

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد قارچ ها و باكتري ها

دانلود تحقیق درمورد قارچ ها و باكتري ها

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد قارچ ها و باكتري ها

با دانلود تحقیق در مورد قارچ ها و باكتري ها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق قارچ ها و باكتري ها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق قارچ ها و باكتري ها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد قارچ ها و باكتري ها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

قارچها
قارچ ها تالوفیتهای فاقد سبزینه هستند. برخی از صفات قارچ هاست مشابه صفات جانواران و برخی دیگر شبیه صفات گیاهان است. قارچ ها بر خلاف باکتریها و جلبکهای سبز آبی که فاقد هسته حقیقی اند عموماً هسته ای مشخص دارند.
مواد ذخیره ای در قارچها به شکل گلیکوژن و یا چربی است و چون فاقد کلروفیل هستند نمی توانند مستقیماً کربن هوا را جذب کرده از آن مواد لازم برای رشد خود بسازند. قارچها مجبورندکربن لازم را برای ادامه حیات از موادی مثل گلوسیدها که در ترکیب شیمیایی آنها کربن وجود دارد بدست آورند.
عده ای از قارچها کربن و ترکیبات آنرا از بدن جانوران یا گیاهان می گیرند و عده ای دیگر روی مواد آلی و بازمانده گیاهان یا لاشه جانواران و یا کود بسر برده، مواد غذایی را از آنها اخذ می کنند. بنابراین همه قارچها ناخودزی یا ناخود کفا ( هتروتروف Heterotroph) بوده و بر حسب نوع زندگی به سه گروه زیر تقسیم میشوند.
1-
قارچهای انگلی (parasite)
2-
قارچهای گندرو (Saprophytes)
3-
قارچهای همزی (Symbiosis)

 

 

ساختار قارچ

ساختار اغلب قارچها از رشته‌ها و یا ریسه‌های نخی شکل به نام هیف تشکیل شده است. در قارچهای پست ، ریسه‌ها یا هیفها فاقد دیواره عرضی هستند. انشعابات هیفها یا ریسه‌ها شبکه‌ای به نام میسیلیوم را بوجود می‌آورند. شبکه میسیلیوم را می‌توان به صورت کپک بر روی مواد آلی مختلف مشاهده کرد. آنزیمهایی که توسط قارچهای مختلف بوجود می‌آیند می‌توانند انواع مواد آلی را تجزیه کرده و به مواد ساده‌تری مبدل کنند. قارچها از لحاظ ساختار یاخته‌ای جزء یوکاریوتها هستند در اطراف هسته و دیگر اجزای یاخته‌ غشای دو لایه وجود دارد. در اطراف یاخته ، دیواره یاخته‌ای حاوی کیتین قرار می‌گیرند.

 

تولید مثل در قارچها

اکثر قارچها به دو طریق جنسی و غیر جنسی تکثیر می‌یابند. در قارچهای تک یاخته‌ای ، تولید مثل غیر جنسی به روش تقسیم دوتایی و جوانه زدن انجام می‌گیرد و قارچهای پر یاخته‌ای غیر از قطعه قطعه شدن ریسه یا هیف ، انواع هاگهایی از قبیل اسپورانژیوسپور (زئوسپور و آپلانسپور) گویند یا ، جنسی

6,000 تومان