7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 52023
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1490
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سنجش از دور و ماهواره لندست

دانلود تحقیق درمورد سنجش از دور و ماهواره لندست

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد سنجش از دور و ماهواره لندست

با دانلود تحقیق در مورد سنجش از دور و ماهواره لندست در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سنجش از دور و ماهواره لندست را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سنجش از دور و ماهواره لندست ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سنجش از دور و ماهواره لندست

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

سنجش از دور وکاربرد آن در برنامه ریزی   شهری و منابع زمینی

 

چکیده :

گسترش ارضی شهرها و رشد روز افزون جمعیت امروزه به عنوان معذلی فراگیر همه ی دانشمندان را به خود مشغول داشته وهمه در فکر راه کاری برای مهار این جمعیت عظیم در داخل شهرها ونیز تامین تغذیه این جمعیت  عظیم  با تفکر بر مصرف بهینه منابع و مدیریت صحیح این منابع می باشند.در این میان اطلاعات ماهواره ای سنجش از راه دور به همراه GIS می تواند بهترین روش و راهکار را برای جغرافیدانان وبرنامه ریزان  و دانشمندان مرتبط با این معذل را ارائه نماید. سنجش از راه دور می تواند بهترین پیشنهاد را آن  طور که در واقعیت بهتر می نماید برای کاربری زمین ارائه دهد.

 

کلید واژه ها: سنجش ازدور،برنامه ریزی شهری،مدیریت منابع طبیعی،سیستم اطلاعات جغرافیایی

GIS)  : Geography Information System)      سیستم اطلاعات جغرافیایی

 

مقدمه :

سنجش از راه دور به  معنای کاویدن  اشیاء  وپدیده های روی زمین از فاصله دور می باشد که توسط افزاری به نام ماهواره از فاصله ی دور وخارج از جو زمین انجام می گیردکه طی اقداماتی اطلاعات دریافتی از ماهواره های  سنجنده به پایگاههایی در زمین مخابره می شود.  اطلاعات دریافتی مورد پردازش قرار گرفته در زمینه هایی گوناگون مورد استفاده می باشد.

سنجش از راه دور مقوله ای نوین می باشد که در دنیای امروزی کاربردهای زیادی دارد و با توجه به پیشرفتهای علمی بشر ناگزیر از استفاده از این فناوری می باشد . در زمینه های هواشناسی ،  مدیریت منابع طبیعی ، تشخیص و پیش بینی بلایای طبیعی ، زمین شناسی ، برآورد جنگلها و تفکیک آنها از هم، مطالعه در باره ی آبهای روی زمین،جمعیت ومیزان آن ،حمل ونقل جاده ای و ریلی وشهری، برنامه ریزی شهری ، وغیره ...

 

دور نمایی از دور سنجی

علم ویا هنر سنجش از دور به دریافت اطلاعات از طریق تماس غیر مستقیم با اجسام وپدیده ها اشاره دارد و در واقع دریافت اطلاعات و چند و چونی پدیده ها را از راه دور مورد مطالعه قرار می دهد. به عبارتی عمل دیدن چشم توسط انسان وتشخیص اشیاء وماهیت آنها و تجزیه تحلیل آنها نوعی سنجش از راه دور به حساب می آید.انسان بدون لمس اشیاء وبا دیدن پدیده ها ودرک آنها پی به اهمیت آنها می بردو سعی دارد آنها را در زندگی خود بشناسدودر مورد هریک رفتار لازم را از خود بروز دهد، و تا حد امکان استفاده ی لازم را از آنها ببرد.

«سنجش از راه دور تکنولوژی کسب اطلاعات و تصویر برداری از زمین با استفاده ازتجهیزات هوانوردی مثل هواپیما ، بالن ، یا تجهیزات فضایی مثل ماهواره است.به عبارتی دیگر سنجش از راه دورعبارت است از علم یا هنر کسب اطلاعات فیزیکی وشیمیایی از پدیده های زمینی والکترو مغناطیسی بازتابی یا منتشر شده از آن ها بدون تماس مستقیم با پدیده های مذکور می باشد»[1

 

اما مقوله سنجش از راه دور در واقع نوعی دیدن از راه دور وبا استفاده از افزاری می با شد که ساخته دست بشر بوده و انسان این تجهیزات را برای دیدن اشیاء وپدیده ها از فاصله زیاد و به صورت گسترده تر و به عبارتی با دید وسیعتر واز بالابرای درک صحیحتر اختراع نمود.زمانی که انسان توانست با استفاده از بالن ویا هواپیما و یا هر وسیله ای که بتواند به هوا برخیزد و زمین زیر پایش را دید بزند در واقع علم سنجش از راه دور به صورت علمی اما ابتکاری انجام گرفت .انسان زمانی که توانست زمین زیر پایش را از بلندی وبدون تماس فیزیکی ببیند سعی نمود از این موهبت در راه درک پدیده های طبیعی روی زمین و دست ساز خود استفاده نموده وبرای استفاده بهینه و نظم وترتیب دادن این عوامل کوشش نماید. در واقع می توان ماکت سازی ویا همان مدل در جغرافیا را می توان بر این پدیده تعمیم داده که چگونه می توان با مدل سازی تسلط خود را برای پدیده مورد مورد مطالعه اعمال کرد.اما کار انسان در باره این موضوع به این مرحله ختم نشد ودر راه این علم کوششهای فراوانی به عمل آورد . وموجب گسترش وهمه گیر شدن این علم در تمام کره ی زمین شد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر