8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51819
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1465

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نگاهي به اديان

دانلود تحقیق درمورد نگاهي به اديان

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد نگاهي به اديان

با دانلود تحقیق در مورد نگاهي به اديان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نگاهي به اديان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نگاهي به اديان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نگاهي به اديان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

ادیان، مذاهب اسلامی و تشیع در تایلند

هر دینی انسان را به سوی خوبی سوق می‏دهد». این جملة معروف را که معمولاً از 8167

« رسانه‏های گروهی و مردم تایلند شنیده می‏شود، می‏توان گویاترین دیدگاه مردم تایلند دربارة ادیان دانست. در این کشور، ادیان و مذاهب مختلف آزادانه به حیات خود ادامه می‏دهند و از دیدگاه حکومت هم فعالیت دینی برای همگان آزاد است.

 

کشور تایلند که نام قبلی آن سیام است، در جنوب شرق آسیا قرار دارد و از شمال با لائوس، از جنوب با مالزی، از شرق با کامبوج و از غرب با میانمار همسایه است. وسعت این کشور 514 هزار کیلومتر مربع و پایتخت آن بانکوک است. جمعیت تایلند طبق آمار رسمی سال 2002م، 63 میلیون نفر است. 75 درصد این جمعیت از نژاد تایی، 14 درصد از نژاد چین و 11 درصد از نژادهای دیگرند. دین رسمی تایلند نیز آیین بوداست.

 

دین اسلام در تایلند از لحاظ شمار پیروان، دومین جایگاه را داراست. حکومت تایلند نیز مسلمانان را به عنوان اقلیت به رسمیت می‏شناسد. جمعیت مسلمانان طبق آمار رسمی شش میلیون نفر است، ولی مسلمان­ها معتقدند که جمعیّت واقعی آن­ها ده میلیون نفر است. بیشتر مسلمانان در منطقة جنوب کشور که با کشور مالزی همسایه است، تمرکز دارند و بسیاری نیز در پایتخت کشور سکونت دارند. مسلمانان تایلند از اقوام و نژادهای مختلف تایی، مالزیایی، هندی، ایرانی، چامی و چینی‌اند و در طول چند صد سال در کنار پیروان ادیان و آیین­های مختلف زندگی کرده‏اند. برای شناخت بهتر فضای اسلامی و وضع مسلمان­ها در تایلند، قبل از پرداختن به دین اسلام، به ادیان و آیین­های دیگری که در این کشور فعالیت دارند، اشاره می‏کنیم.

.

 

2. مسیحیت

این دین از حدود پانصد سال قبل به تایلند وارد شده و مانند جاهای دیگر، در مناطق محروم بسیار فعال است. مسیحیان، اقلیت­های محروم منطقة مرزی بین تایلند و میانمار را به کیش خود درآورده‏اند و البته در سراسر کشور و به­ویژه در پایتخت، کلیسا دارند. کتاب­های بسیار برای تبلیغات و دعوت به خود منتشر می‏کنند و با توجه به اینکه اکثر مبلغان غربی‌اند، برای ترویج آسان­تر دین خود، نخست زبان تایی را می‌آموزند و سپس به تبلیغ مسیحیت می‏پردازند و گاهی نیز با روش مراجعة خانه به خانه، دعوتشان را انجام می‏دهند. طبق آمار رسمی سال 1991م، نیم درصد کل جمعیت تایلند را مسیحیان تشکیل می‌دهند، اما به نظر می‏رسد که جمعیتشان در حال حاضر بیشتر شده است. در حال حاضر، شاید بتوان گفت که بیشترین موفقیت آن­ها در سطح کشور، جا انداختن مدارس و دانشگاه­های غیر انتفاعی در شهرهای بزرگ اس

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر