7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51719
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1350

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد راه سازی

دانلود تحقیق درمورد راه سازی

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد راه سازی

با دانلود تحقیق در مورد راه سازی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق راه سازی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق راه سازی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد راه سازی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

تاريخچه وزارت راه و ترابري

وزارت راه و ترابري يکي از وزاتخانه‌ها در بيشتر کشورهاست. اين وزارت مسئول اداره امور حمل و نقل زميني، دريايي و هوايي در محدوده داخلي کشور مربوطه و ازتباطات ترابري ميان آن کشور و ديگر کشورهاي جهان است.

تا قبل از جنگ جهاني اول كشور پهناور ايران فاقد راه شوسه بود و از راههاي كاروان رو استفاده مي شد. سال 1299 را مي توان زمان شروع احداث راههاي شوسه دانست. در 11 فروردين 1301 اداره كل طرق و شوارع در وزارت فوائد عامه جهت ساخت و نگهداري راهها تشكيل شد. در 27 اسفند 1308 به موجب قانون مصوب اداره كل طرق و شوارع، بصورت وزارت خانه مستقل بنام وزارت طرق و شوارع و سپس در سال 1315 با عنوان وزارت راه مأمور احداث و نگهداري راهها گرديد و در سال 1353 به وزارت راه و ترابري تغيير نام يافت. در سال 1362 به لحاظ پهناور بودن استان خراسان اداره كل راه و ترابري جنوب خراسان با هدف نگهداري و توسعه راههاي منطقه جنوب خراسان تشكيل گرديد و در حال حاضر داراي 7 اداره راه و ترابري تابعه و 4535 كيلومتر راه همسنگ و بيش از 8300 كيلومتر راه روستايي مي باشد.

• با نظري گذرا به تاريخ راه در ايران در مي يابيم  که از دير باز  نقش راه در انتقال  ثروت و اعمال حاکميت مورد توجه ايرانيان بوده است و از اين روي راههاي مهمي طي اعصار گذشته احداث شده است که از جمله آنها راه شاهي _ ابرايشم _ شاهراه بزرگ خراسان  و راههاي شاه عباسي و راههاي شوسه و راههاي آسفالته قرن حاضر است .

راه شاهي

• يكي از راههاي عمده دوره هخامنشي راه شاهي بوده كه از شوش شروع و به پايتخت ليدي (سرزمين باستاني در آسياي صغير) ختم مي‌شد  و قريب 2683كيلومتر طول داشته  ضمن آنكه اين راه از شوش به پرسپوليس  و هگمتانه شاخه‌هاي انشعابي نيز داشته است.

راه ابريشم

يكي از مهمترين راههاي بازرگاني دنياي قديم راه ابريشم بوده است كه از مرزهاي شمالغرب چين شروع مي‌شد و پس از عبور از آسياي مركزي و فلات ايران به بين‌النهرين و سوريه رفته و به بندر انطاكيه كنار درياي مغرب يا روم (مديترانه) مي‌رسيد .

راه ابريشم از راههاي دوره اشكانيان است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر