6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50971
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1416

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نیجریه

دانلود تحقیق درمورد نیجریه

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد نیجریه

با دانلود تحقیق در مورد نیجریه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نیجریه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نیجریه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نیجریه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

نیجریه کشوری است در غرب آفریقا. پایتخت آن آبوجا است.

تاریخ

نقشه نیجریه

نیجریه پرجمعیت‌ترین کشور قاره آفریقا است که به دلیل تنوع فراوان قومی و نژادی طی چند سال گذشته شاهد درگیری‌های زیادی بوده‌است.

تاریخ اولین سکونت در این کشور به ۹ هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد . با این حال در قرن ۱۹ میلادی این کشور مستعمره انگلیس شد تا اینکه در سال ۱۹۶۰ دوباره استقلال خود را به دست آورد.

پس از استقلال در دوره‌های مختلف گرفتار حکومت‌های نظامی شد . سرانجام در سال ۱۹۹۹ برای نخستین بار انتخابات آزاد در این کشور برگزار شد.

سیاست

رئیس جمهور نیجریه هم رئیس حکومت است و هم رئیس دولت . رئیس جمهور با رای مردم برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شود که قابل تمدید برای دوره دوم نیز هست.

نظام قانونگذاری این کشور از دو مجلس تشکیل شده‌است : شورای ملی با ۱۰۹ کرسی که با رای مردم برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شوند.

مجلس دیگر این کشور خانه نمایندگان است که ۳۶۰ کرسی دارد و نمایندگانش را مردم برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌کنند . سن قانونی در این کشور ۱۸ سال است.

تقسیمات کشوری

جمهوری فدرال نیجریه کشوری در غرب آفریقا است که از مجموعه ۳۶ ایالت و یک منطقه حکومت فدرال مرکزی تشکیل شده‌است. این کشور از غرب با بنین ، از شرق با چاد و کامرون و از شمال با نیجر همسایه‌است. در جنوب این کشور خلیج گینه ، بخشی از اقیانوس اطلس ، قرار گرفته‌است.

جغرافیا

پرجمعیت ترین کشور آفریقا می‌باشد. از سمت شمال با جمهوری صحرا هم مرز است. آب و هوای استوایی باعث پیدایش جنگلهای متراکم و انبوه ، در شرق ، غرب ، و جنوب این کشور شده‌است. میانگین درجه حرارت سالانه ، ۳۲ درجه سانتی گراد ، همراه با رطوبت فراوان است.

اقتصاد

تولید ناخالص داخلی این کشور ۲۹۴٫۸ میلیارد دلار است. ۵۰ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند که ۷۰ درصد آنها در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.

نرخ بیکاری در این کشور ۵٫۸ درصد است و ۷۰ درصد از مردم آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند. نرخ تورم در سال ۲۰۰۷ میلادی ۶٫۵ درصد بود.

محصولات صادراتی این کشور شامل نفت و مواد نفتی ، کاکائو و لاستیک است که به کشورهای آمریکا (۴۸٫۹ درصد) ، اسپانیا (۸ درصد) ، برزیل٫۳ درصد) و فرانسه٫۲ درصد) صادر می‌شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر