6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50718
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1437
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد کویرنوردی

دانلود تحقیق درمورد کویرنوردی

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد کویرنوردی

با دانلود تحقیق در مورد کویرنوردی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کویرنوردی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کویرنوردی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کویرنوردی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

در دسترس‌ترين بخش كويري ايران كوير مرنجاب است. امنيت اين منطقه در مقايسه با ساير قسمت‌هاي كويري نظير كوير لوت،  اعتدال نسبي دماي آن، تنوع جاذبه‌هاي گردشگري، تنوع گونه‌هاي جانوري و پوشش گیاهی آن، از اين منطقه فضايي وصف ناشدني ساخته است.

قلعه مرنجاب، كاروانسرايي است در كوير كه در مسير راه ابريشم قرار دارد و كاروان‌ها براي سفر به خراسان، اصفهان، ري و بالعكس از اين مسير مي‌گذشتند.

مي‌گويند كه شاه عباس با وجود ايجاد كاروانسرا و قلعه‌هاي متعدد در سراسر كشور، در اين منطقه تأسيسات دفاعي تعبيه نكرده بود. حمله ازبك‌ها و افغان‌ها از طريق درياچه نمك و پيشروي آنها تا به كاشان و اصفهان، شاه عباس را به صرافت انداخت تا در سال ١٠١٢ قمري سريعاً يك پايگاه نظامي در اين منطقه ايجاد كند و جلوي تهديد را بگيرد.

 بالاي كاروانسرا به شكل سنگرهاي ديدباني درست شده است  و زماني ٥٠٠ پاسدار مسلح در قلعه حضور داشتند و امنيت عبور كالا از چين به اروپا و بالعكس را در اين منطقه تأمين مي‌كرد، اما امروز جوان سرباز وظيفه‌اي كه اهل اردبيل است از اين اثر باستاني و توريست‌هاي آن مراقبت مي‌كند..

جاده آران و بيدگل به مرنجاب و دستكن يكي از راههاي ارتباطي بوده كه اصفهان را به شهرهاي كاشان، يزد، مشهد و تهران متصل مي‌ساخته است.

در زمان صفويه مسير اصفهان(پايتخت) و مشهد از اهميت خاصي برخوردار بوده است. مسير مرنجاب- اصفهان را از طريق كاشان به جاده سنگفرش اصفهان-مشهد متصل مي‌ساخته است.

اين مسير از گرمسار به طرف پايين منحرف شده و تا سياهكوه ادامه مي‌يابد و به جاده دستكن متصل مي‌شود. دستكن در ادامه مسير مرنجاب، محل انشعاب جاده‌اي بوده كه كاشان را به گرمسار و ورامين مرتبط مي‌ساخته و شاخه اي به طرف اردستان و شاخه اي به جانب يزد ادامه مي‌يافته است.

مجموعه اين مسيرها به عنوان

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر