10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50612
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1972
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد کارآموزی آب معدني سپيدان

دانلود تحقیق درمورد کارآموزی آب معدني سپيدان

0 2k
دانلود تحقیق درمورد کارآموزی آب معدني سپيدان

با دانلود تحقیق در مورد کارآموزی آب معدني سپيدان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کارآموزی آب معدني سپيدان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کارآموزی آب معدني سپيدان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کارآموزی آب معدني سپيدان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:53 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل اول

كليات

 

 

 

 

 

 

مقدمه

الف : تعاريف:

* محصول ( Product ) : ماحصل فعاليتها و فرآيندها

* كنترل كردن : انجام كليه اعمال لازم بمنظور اطمينان از تطابق با معيارهاي تعيين شده در طرح HACCP و تداوم اين تطابق

* كنترل : وضعيتي كه در آن روشهاي صحيح بكار گرفته مي شود و معيارها رعايت مي گردد .

* اقدامات مربوط به كنترل ( Control Measures ) : اقدامات و فعاليت هايي كه به منظور پيشگيري ، حذف مخاطرات مربوط به ايمني غذا و يا كاهش آنها به حد قابل قبول انجام مي گيرد .

* اقدامات اصلاحي ( Corrective Actions ) : اقداماتي است كه وقتي نتايج پايش ، عدم كنترل بر CCP را نشان دهد بايد انجام گيرد ( اقداماتي كه در هنگام بروز انحراف صورت مي گيرد .)

* حد بحراني (Critical Limit ) : معياري كه پذيرفتني را از ناپذيرفتني جدا مي سازد .

* برنامه Hazard(HACCP Plan ) : سندي كه براساس اصول HACCP ، بمنظور حصول اطمينان از كنترل خطراتي كه در بخش مورد نظر از زنجيره غذايي از نظر از نظر ايمني محصولات غذايي اهميت دارند تدوين مي شود .

* مخاطره ( Hazard ) : هر عامل يا ماده بيولوژيكي ، شيميايي يا فيزيكي كه توان بخطر انداختن سلامتي را دارد .

* تجزيه و تحليل مخاطره ( Hazard Analysis ) : فرآيند جمع آوري و ارزشيابي اطلاعات مربوط به خطرات و شرايطي كه منجر به پيدايش آنها مي شود ، بمنظور تصميم گيري در مورد اينكه كداميك از آنها از نظر ايمني مواد غذايي مهم هستند و لذا بايد در سيستم HACCP بنظور شوند .

* پايش ( Monitor ) : عمل انجام يك سلسله مشاهدات يا اندازه گيري ها طبق يك برنامه معين ، بمنظور حصول اطمينان از اينكه يك CCP تحت كنترل است و ايجاد سوابق مستند براي انجام تحقيق و تاييد سيستم .

* تحقيق و تائيد ( Verification ) : استفاده از روشها ، رويه ها و آزمنها بر آنهايي كه در پايش بكار مي روند ، بمنظور تعيين چگونگي تطابق با برنامه HACCP و يا اينكه آيا برنامه HACCP نياز به تغيير و اصلاح دارد يا خير ؟

* نقطه كنترل بحراني ( CCP ها ) : نقطه ، گام و يا روشي است كه اگر كنترلهاي لازم در آنها صورت نپذيرد ، سبب ايجاد مخاطره شيميايي ، فيزيكي ، بيولوژيكي مي گردد، با انجام اين كنترلها ، مخاطرات حذف و يا به سطح قابل قبولي كاهش مي يابد .

* نقطه كنترل (  CP ) : هر نقطه ، گام و يا روشي كه قابل كنترل شدن مي باشد .

* مميزي (   Audit) : انجام بررسيهاي مستقل و سيستماتيك براي تعيين اينكه فعاليتهاي مرتبط به كيفيت و نتايج مربوطه با ترتيبات برنامه ريزي شده مطابقت دارد و اينكه اين ترتيبات بطور مؤثر اجرا مي شوند و براي دست يافتن به اهداف مناسب مي باشند .

 

 

 

پ ) دیباچه :

مساحت زمین کارخانه : 12000 متر مربع     

   نوع تولید : آب معدنی 5/1 لیتری

سال شروع به کار : 1378   

نوع تولید : آب معدنی نیم لیتری

تعداد پرسنل در زمان شروع به کار : 20 نفر      

نوع تولید : آب معدنی لیوانی 250 سی سی

تعداد نیروی کارشناس کارخانه : 5 نفر 

نوع تولید : آب معدنی 140 سی سی

تغییر تعداد پرسنل نسبت به زمان شروع کار : 30 نفر

پیشرفت ساختمان نسبت به زمان شروع کار : 150%

پ ) محدوده و دامنه کاربرد :

* سیستم HACCP     شرکت آب معدنی سپیدان چشمه ، مدرکی است  که ترتیبات و فعالیتهای سیستماتیک و سازمان یافته ای را شرح می دهد که با هدف کسب اطمینان از بهداشت و ایمنی محصولات تولیدی این شرکت تدوین گردیده تا خواسته های مشتریان ، استانداردها و مقررات و قوانین و ضوابط  را تامین نماید .

* کلیه واحدهای سازمانی تابعه که هر گونه فعالیت در ارتباط با فرایند تولید انجام میدهند در دامنه کاربرد ی این سیستم قراردارند .

این سیستم برای شرکت ابهای معدانی سپیدان چشمه وبه آدرس ذیل و برای تولید و بسته بندی آب معدنی کاربرد دارد .

کیلومتر 70  جاده شیراز سپیدان شرکت آبهای معدنی سپیدان چشمه

برای واحدهای سازمانی تابعه ،  روشهای اجرایی دستورالعملهای مرتبط تدوین گردیده که حیطه عملکرد و وظایف هر واحد را در بر می گیرد .

ت ) مزایای اجرای سیستم HACCP    :

استفاده از سیستم HACCP   برای صنایع غذایی به عنوان یک ابزار مدیریتی برای سلامتی و بهداشت غذا ، دارای فواید زیادی می باشد . برخی از این محاسن به شرح ذیل است :

سیستم

10,000 تومان