7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50428
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2416
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد پروژه شركت ملي گاز

دانلود تحقیق درمورد پروژه شركت ملي گاز

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد پروژه شركت ملي گاز

با دانلود تحقیق در مورد پروژه شركت ملي گاز در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پروژه شركت ملي گاز را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پروژه شركت ملي گاز ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پروژه شركت ملي گاز

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

ساختار سازماني شركت ملي گاز ايران:

جمهوري اسلامي ايران از جمله غني ترين كشورهاي برخوردار از ذخاير گاز طبيعي جهان است و با داشتن 23 تريليون متر مكعب ذخاير گاز طبيعي پس از روسيه دومين مقام جهاني را به خود اختصاص داده است. اين ذخاير تقريباً معادل 15% كل ذخاير شناخته شده گاز طبيعي جهان، 47% ذخاير گاز طبيعي خاورميانه و 36% ذخاير گاز طبيعي كشورهاي عضو اوپك است. با توجه به روند افزايش مصرف انرژي در كشور و تأمين 90 تا 95 درصد آن از طريق تركيبات هيدروكربور، اعم از فراورده هاي نفتي و گاز طبيعي، نقش گاز در تأمين انرژي مورد نياز بخش هاي خانگي، تجاري و صنعتي كشور نمايان مي شود. كاربرد گاز طبيعي به عنوان سوخت حرارتي ارزان قيمت و قابل دسترس تنها بخشي از كارايي و مزيتهاي گوناگون اين ماده با ارزش است. اهميت واقعي گاز طبيعي در قابليت تبديل آن به هزاران كالاي با ارزش اقتصادي در بخش صنعت و پتروشيمي و ارزش افزوده حاصل از آن است.

نياز روز افزون به گاز طبيعي براي تأمين انرژي و سوخت و ارز حاصل از صادرات آن، انديشه سرمايه گذاري در بهره برداري آن و راه اندازي صنايع مادر و زير بنايي و تمركز بخشيدن به اين صنعت را تقويت كرد. از اين رو در سال 1344 هـ. ش /1965م. طبق اساسنامه قانوني، «شركت ملي گاز ايران» تأسيس گرديد. اهداف عمده تأسيس اين شركت تهيه، به عمل آوردن و عرضه انواع گاز و انجام اقدامات و ايجاد تأسيسات لازم براي تحقق اين هدف و بالاخره مطالعه، تهيه، تنظيم و اجراي طرح هاي مرتبط با فعاليتهاي صنعت گاز بود. ضمناً نقل و انتقال و فروش مشتقات و انواع گاز و توسعه صادرات آن و تنظيم و تعيين مقررات مربوط به ايمني و استانداردهاي مصرف، ‌از ديگر اهداف تأسيس شركت بوده است.

«شركت ملي گاز ايران» در حال حاضر از چند سازمان ستادي، 8 حوزة مديريت و 30 شركت فرعي تشكيل شده است. هر يك از اين سازمان ها، حوزه ها و شركت ها با انجام و اجراي وظايف و مسئوليت هاي پيش بيني شده و همكاري و ارتباط تنگاتنگ با يكديگر رئيس هيأت مديره و مدير عامل شركت را در رسيدن به اهداف و اجراي برنامه هاي راهبردي ياري مي كنند.

مديريت عامل:

مديريت عامل در رأس هيأت مديره مسئوليت مجموعه فعاليتهاي شركت ملي گاز ايران را به عهده دارد و با بهره گيري از سازمانها تحت نظارت خود، به عنوان نماينده وي در ايجاد ارتباطات، سياست گذاري، طرح ريزي و سازمان دهي امور شركت وظايف نظارت، ارزيابي عملكردها و اتخاذ تصميمات مقتضي در راستاي حفظ هماهنگي و اعمال رهبري و مديريت شركت را به انجام مي رساند. اهم سازمانها و واحدهاي تحت نظارت مستقيم مدير عامل عبارتند از:

1- امور حسابرسي داخلي

وظيفه اين امور ستادي، رسيدگي به كليه امور و عمليات مالي- اداري شركت است و مسئوليت انطباق و ارزيابي عملكردها را با ضوابط و مقررات مدون به عهده دارد.

2- امور سازمان و بهبود روش ها

اين امور ستادي با استفاده از تكنيك هاي مهندسي صنايع، پيرامون بهره برداري مطلوب از كليه منابع و امكانات موجود شركت و بهره گيري از شيوه هاي تجزيه و تحليل، طراحي و اصلاح روش هاي موجود و يا ارائه الگوهاي مناسب سازماني و روش هاي جديد، مديران را از طريق ارائه خدمات مشاوره در رسيدن به اهداف تعيين شده ياري مي كند.

طبقه بندي، هماهنگي و ارزيابي مشاغل و همكاري در تجديد و يا حفظ نظام پرداخت ها نيز از وظايف اين ستاد است.

3- امور بازرسي، كنترل فني و ايمني

وظيفه تعيين خط مشي كلي و تدوين برنامه ها و اجراي بازرسي و اعمال كنترل فني بر طرح هاي در دست اجرا و يا سيستم ها و دستگاه هاي در حال بهره برداري به منظور انطباق عملكرد آن ها با استانداردهاي تعيين شده بر عهده اين امور ستادي است.

تدوين مقررات و ضوابط رعايت ايمني و نظارت بر اجراي آن و بهداشت كارگاه ها و نظارت بر ساخت قطعات مطابق با استانداردهاي فني، صدور گواهينامه هاي بازرسي، نظارت بر انجام تست هاي نشت يابي در خطوط و شبكه ها و رسيدگي به حوادث از ديگر وظايف اين امور است.

4- كميسيون معاملات

اتخاذ تصميم در مورد انجام معاملات و قراردادهاي مالي و فني شركت بر عهده اين كميسيون است. ارائه نظرات كارشناسي و پيشنهاد آن به هيأت مديره در ارتباط با مجوزهاي خريد و يا عقد قرارداد، فروش اجناس مازاد، تعيين نحوه انجام معامله به طريق مناقصه عمومي، مناقصه  محدود و غيره، تعيين برنده مناقصه يا مزايده از ديگر وظايف اين كميسيون محسوب مي شود.

5- امور حراست

وظيفه اين واحد ستادي، تأمين امنيت و حفظ و صيانت از تأسيسات و بناها، اموال، اماكن، كاركنان و نيز تعيين شرايط و دستورالعمل هاي نحوه انجام امور حراست و نظارت بر حسن اجراي آن است.

نظارت بر عملكرد دست اندر كاران حراست در كليه مناطق، پالايشگاه ها و امور خطوط لوله گاز در سراسر كشور و همكاري در جهت رفع زمينه هاي تجاوز احتمالي به تأسيسات و حريم شركت از ديگر وظايفي است كه بر اين واحد محول شده است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر