6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50193
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1705
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اثرات طلاق بر روي كودكان

دانلود تحقیق درمورد اثرات طلاق بر روي كودكان

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد اثرات طلاق بر روي كودكان

با دانلود تحقیق در مورد اثرات طلاق بر روي كودكان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اثرات طلاق بر روي كودكان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اثرات طلاق بر روي كودكان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اثرات طلاق بر روي كودكان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده :

 

طلاق ، از مهم ترين پديده هاي حيات انساني محسوب مي شود . اين پديده داراي اضلاعي است ، به تعداد جامعة انساني. طلاق ، در ادبيات فارسي به معناي انفصال و جدايي بين دو نفر ، جدا شدن زن وشوهر از يكديگر ، رها شدن از قيد و بند نكاح و زناشويي آمده است .

طلاق ، يك پديده رواني ، اجتماعي ، اقتصادي ، فرهنگي و ... است كه در كل بر فرآيند خانواده تأثير به سزايي مي گذارد و عوارض بسيار ناگواري بر روي فرد و جامعه به دنبال دارد . در اسلام از آن به عنوان « ابغض الحلال » ياد مي شود .

 

كليد واژه : طلاق كودكان .

 

مقدمه :

طلاق و فروپاشي خانواده ضمن بر هم زدن تعادل رواني عاطفي افراد خانواده ، موجب بروز آسيبهاي اجتماعي مانند فرار فرزندان از خانه ، سرقت ، قتل ، جنايت و...  مي شود .  با توجه به آسيبهاي اجتماعي پيامد طلاق و آثار بدي كه به سلامت رواني عاطفي افراد خانواده و به خصوص كودكان دارد ، بايستي تدابير لازم براي حفظ و انسجام خانواده به كار برد .  در حال حاضر جهان با روند رو به افزايش طلاق مواجه است .

آمار جهاني در ارتباط با طلاق مؤيد اين واقعيت است كه در آمريكا 20 درصد كودكان در خانه هايي زندگي مي كنند كه فقط يكي از والدين ( به طور معمول مادر ) عهده دار خانواده است . ( كاپلان و سادوك ، 1991 م )

 

طلاق ، به هر دليلي درست يا نادرست ، پيامهايي براي فرد و جامعه دارد . تأثير طلاق بر فرزندان بسيار پيچيده و اسفبار است ، به طوري كه آنها بطور ناخواسته درگير تضادهایی مي شوند كه نه توان درك آنها را دارند و نه تاب تحمل و كنار آمدن با آن را .

 

 روند سير طلاق بدين صورت است ، كه ابتدا تنش و درگيري  ميان زن و شوهر آغاز مي شود و اين روند در تكامل خود به بي علاقگي هاي عاطفي ، دوست نداشتن و سپس دشمني علنی و واقعي با همسر منجر مي شود .

مرحلة بعدي پيدايش فكر طلاق در يك يا هر دو زوجين است و روي آوردن يكي از طرفين به فرد يا افراد ديگر به عنوان محرم راز، در اين جاست كه خانواده ، شادابي خود را از دست مي دهد ، آنگاه جدايي و طلاق صورت مي گيرد .

 

عوامل مؤثر بر طلاق :

الف ) عوامل زيستي : شامل عدم تناسب سن ، ازدواج در سنين پايين ، بيماري هاي مسري ، عقيم بودن مرد و نازا بودن زن و ...

ب ) عوامل رواني و اخلاقي :  شامل تزلزل پايه هاي  ايمان و سقوط مباني اخلاقي ، بدبيني ، سخت گيري ها و لجاجت زوجين نسبت به يكديگر ، دروغگويي و ...

ج ) عوامل اجتماعي :  شامل ناهماهنگي طبقاتي ، دخالتهاي بي مورد ديگران ، ازدواج هاي اجباري ، تعدد زوجين و ...

 

 

اثرات طلاق بر روي كودكان :

اكثر والدين مطلقه ، در مورد واكنشهاي كودكشان نسبت به جدايي و طلاق ، خيلي نگران هستند . آنها مي خواهند بدانند آيا كودك من سالم و شاداب رشد خواهدكرد ؟ 

جامعه  شناسان و روان شناسان ، اطلاعات قابل قبولي دربارة‌ اثرات طلاق بر روي كودكان ، در دسترس قرار داده اند .  تحقيقات ، نشان مي دهد ، كه اثرات طلاق بستگي به سن كودك هنگام طلاق دارد .  همچنين اثر طلاق بر كودك به فاكتورهايي مثل جنسيت ، شخصيت ، ميزان ناسازگاري ، و درگيري والدين و حمايت هاي خانواده و دوستان كودك بستگي دارد .

 

سن كودك :

دربارة‌اثرات طلاق بر روي كودك كوچكتر از 2 تا 3 سال ، اطلاعات بسيار كم است .  بچه هاي خردسال در صورت وقوع طلاق به طور معمول رنج نمي برند ، گرچه در صورتي كه رابطه يا پيوند نزديك ، بين يكي از والدها و كودك آسيب ببيند ، ممكن است مشكل به وجود آيد .

والدين ، بايستي نسبت به برنامه هاي سرپرستي و مراقبت از كودك به توافق برسند ،  آنچنان كه كودك در حالي كه ناسازگاري بين والدينش را تجربه مي كند ، به رشد و نمو خود ادامه دهد .

 

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر