4,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50154
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1674

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نوشابه گازدار

دانلود تحقیق درمورد نوشابه گازدار

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد نوشابه گازدار

با دانلود تحقیق در مورد نوشابه گازدار در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نوشابه گازدار را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نوشابه گازدار ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نوشابه گازدار

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

نوشابه گازدار ( راه ورود بيماريها به سفره خانواده

 


متاسفانه مصرف فراوان نوشابه هاي گازدار مدت هاست آسيب هاي فراواني به سلامت جسمي مردم وارد كرده به نحوي كه به دليل نابودي كلسيم موجود در بدن بخاطر مصرف نوشابه هاي گاز دار و عدم مصرف لبنيات خصوصا شير و دوغ هم اكنون در ايران بيش از 5 ميليون نفر مبتلا به بيماري مرگبار اما خاموش پوكي استخوان هستند و از هر 100 زن ايراني بالاي 50 سال 70 نفرشان دچار عارضه پوكي استخوان هستند كه همه ساله بايد ميلياردها تومان پول براي درمان اين افراد خصوصا خريد داروهاي خارجي هزينه كرد و علاوه بر آن افزايش بيماريهاي قلبي و عروقي و ديابت بخشي ريشه در همين بد غذايي دارد و به موازات آن هم نوشابه هاي گاز دار كماكان در سطح كشور و حتي از رسانه ملي
تبليغ مي شود.
هم اكنون بر اساس آمارهاي موجود و رسمي كشور مصرف نوشابه هاي گازدار در ايران بالاترين ميزان مصرف در سطح جهان است يعني اگر ميانگين مصرف نوشابه هاي گاز دار در دنيا براي هر فرد 10 ليتر باشد در كشور ما چهار برابر اين مقدار و بيش از 40 ليتر براي هر فرد است .
ممكن است بعضي افراد مدعي شوند اين آمار آمار درستي نيست و حداقل عده اي نوشابه گاز دار مصرف نمي كنند اما جالب است بدانيم در كشور افراد و خانواده هايي داريم كه نوشابه خور حرفه اي (!) هستند و هر فرد روزانه حداقل 12 بطري نوشابه گازدار مصرف مي كنند و قادر به بلع غذاي معمولي بدون استفاده از نوشابه هم نيستند.
 

      هر چه هست اكنون اين مواد نوشيدني ناسالم كه در وعده غذايي ظهر و شام و ميان وعده بسياري از مردم قرار دارد و حتي جزو زيبايي هاي سفره ايراني هم شده جز سمي مهلك چيز ديگري نيست زيرا با داشتن تركيبي از مواد قندي و رنگ تنها باعث چاقي و به موازات آن بروز بيماريهاي مرتبط با چاقي و افت كلسيم و پوكي استخوان مي شود.
كافي است بدانيم ميزان قند خالص موجود در يك ليوان نوشابه گاز دار 280 تا 300 ميلي گرم است كه حدود 150 كالري براي بدن مي سازد در حاليكه يك ليوان دوغ علاوه بر ويژگي هاي شير و ماست و املاح مورد نياز بدن چاق كننده نيست باعث افزايش قندو اسيداوريك بدن هم نمي شود.
 به مضرات مصرف نوشابه هاي گازدار اقدامات موثري را براي حذف اين نوشيدني مضر آغاز كرد.
 نوشابه بر سطح يادگيري دانش آموزان اثر منفي مي گذارد و باعث كاهش يادگيري درس مي شود كه متاسفانه كند ذهني امروزه يكي از اعتراض هاي عمده والدين در باره دانش آموزان هم هست . »
 آقاي
دكتر صادق وهابي اظهار مي‌دارد: اوليا بايد توجه داشته باشند هر قدر مواد غذايي و نوشيدني فسفردارو كليسم دار به دانش آموزان بدهند اين مواد باعث تقويت ذهن و يادگيري دانش آموزان مي شود و برعكس نوشابه هاي گاز دار با نابودي كلسيم به صورت غيرمستقيم باعث ضعف يادگيري مي شود.
وي عارضه كوتاهي قد را هم يكي ديگر از نشانه هاي ويژه برخي از دانش آموزان مصرف كننده نوشابه هاي گازدار قلمداد كرد و گفت : امروزه در كشورهايي همانند ژاپن مالزي اندونزي و ويتنام با تشخيص اثرفراوان شير و دوغ بر افزايش ضريب هوشي دانش آموزان و افزايش قد به نتايج شگرفي رسيدند و توانستند ميانگين قد دانش آموزان خود را افزايش دهند.
وي همچنين توصيه كرد : خانواده ها همراه ساندويچ خانگي دوغ را جايگزين نوشابه براي مصرف ميان وعده دانش آموزان كنند و براي تامين قند خون دانش آموزان هم از خرما و كشمش و ميوه ها استفاده نمايند.
وي بي قراري را يكي ديگر از عوارض مصرف نوشابه هاي گاز دار در ميان دانش آموزان ارزيابي كرد و گفت : مصرف فراوان قند موجود در نوشابه هاي گازدارعلاوه بر انرژي كاذب باعث بروز بي خوابي بي قراري و حتي تپش قلب و كم غذايي هنگام وعده هاي اصلي مي شود كه اثرات جانبي به بار مي آورد.
دكتر سيدعلي كشاورز استاد رشته تغذيه و مديرگروه تغذيه و بيوشيمي دانشگاه علوم پزشكي تهران هم در باره مضرات نوشابه هاي گازدار به گزارشگر ما گفت : نوشابه حاوي شكر گازكربنيك اسيد فسفوريك و بنزوات (براي جلوگيري از فساد) است و غير از اينكه مقداري انرژي به بدن مصرف كننده برساند هيچ فايده ديگري ندارد و هر منبع انرژي كه با خود ويتامين پروئين و املاح نداشته باشد تنها فايده اي كه دارد چاق كننده است .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر