10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 50080
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1431

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مقامت مصالح

دانلود تحقیق درمورد مقامت مصالح

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد مقامت مصالح

با دانلود تحقیق در مورد مقامت مصالح در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مقامت مصالح را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مقامت مصالح ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مقامت مصالح

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:47 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

بهترين راه براي رسيدن به تسلط كافي بر روي موضوعات اين درس، مسائل متعدد است. در درس استاتيك، مفهوم دياگرام آزاد يك جسم را بررسي كرديم.

رسم دياگرام آزاد در جسم، يعني كشيدن كليه نيروهاي عكس‌العمل و بارهاي وارد شده بر جسم.

در مقاومت مصالح، به جاي بررسي نيروهاي خارجي پس از بدست آوردن عكس‌العمل‌ها، نيروهاي داخلي عضو و اثرات آن را بررسي مي‌كنيم.

وقتي نيروهاي خارجي بر عضو اثر مي‌كنند، در د رون آن آثار متفاوتي دارند كه اين اثرها، ناشي از وجود نيروهاي داخلي در عضو است. به همين دليل، محاسبه نيروهاي داخلي ناشي از اثر نيروهاي خارجي، يكي از مباحث مهم در درس مقاومت مصالح است.


فصل اول:

بارهاي محوري و تنش

1. روش مقطع‌زدن:

مقطع زدن در جسم، يعني جسم را به دو بخش مجزا تقسيم نماييم.

الف) چون مقطع خورده، پس از مقطع خوردن مي‌شود.  

 

ب)

نكته: (S)ها نيروهايي كه باعث جدا شدن دو قسمت از يكديگر مي‌شوند، را گويند.

توضيح: همانطور كه جسم قبل از مقطع زدن داراي تعادل است، بايد پس از مقطع زدن هم، هر يك از دو قسمت با نيروهاي داخلي داراي تعادل باشد. به هرحال، مفهوم توازن نيروها به عنوان اولين قدم، براي حل كليه مسائلي است كه در آنان نيروهاي داخلي تحقيق مي‌شود.

همانطور كه در شكل برش خورده مي‌بينيد، در اثر مقطع زدن هم، هر يك از دو قسمت با نيروهاي داخلي داراي تعادل باشند. به هرحال، مفهوم توازن نيروها به عنوان اولين قدم براي حل كليه مسائلي است كه در آنان نيروهاي داخلي تحقق مي‌شود.

همانطور كه در شكل برش خورده مي‌بينيد، در اثر مقطع زدن در عضو، چندين نيروي داخلي بوجود آمده است كه در مباحث بعدي ياد مي‌گيريم. جمع كليه نيروهاي در راستاي عضو (محور X) به آن نيروي محوري مي‌گويند و به جمع نيروهاي مولفه عمود بر محور عضو كه در جهت، مماس بر مقطع مي‌باشد، به آن نيروي برشي مي‌گويند.

2. انواع بارهاي محوري:

تعريف بار محوري: هرگاه برآيند بارهاي خارجي در امتداد  محور طولي عضو باشد، اين نيروها را بار محوري مي‌گويند. بار محوري كششي: اگر بار وارده بر جسم به گونه‌اي باشد كه عضو را تحت كشش قرار دهد، به آن بار محوري كششي مي‌گويند.

بارهاي محوري فشاري: هرگاه بار وارده بر جسم به گونه‌اي باشد كه عضو را تحت فشار قرار دهد، به آن بار محوري فشاري گويند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر