12,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49794
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1694

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مورفين

دانلود تحقیق درمورد مورفين

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد مورفين

با دانلود تحقیق در مورد مورفين در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مورفين را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مورفين ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مورفين

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:148 صفحه

قسمتی از فایل:

با وجودي كه معمولاً مورفين اولين دارويي است كه براي دردهاي شديد سرطاني تجويز مي‌شود، بدون در نظر گرفتن سن بيمار، اين ترجيح در اثر برتري و يا مزيت دارويي خاصي نمي‌باشد. مانند بسياري مخدرها، مورفين نيمه عمر نسبتاً كوتاهي دارد (2 تا 4 ساعت). البته اين خصوصيت مي‌تواند در افراد سالخورده مفيد باشد. مدت زمان چهار تا پنج نيمه عمري كه طول مي‌كشد تا مورفين به غلظت ثابت خوني برسد زماني است كه در طي آن غلظت پلاسمايي دارو در حال افزايش است. در چنين زماني نتيجة باليني نهايي[1] ناشي از دارو را نمي‌توان با قطعيت مشخص نمود و بايد بيمار را بطور دقيق تحت نظر گرفت تا غلظت دارو به دامنه‌اي كه همراه با عوارض جانبي است افزايش پيدا نكند. در جوامعي مانند سالخوردگان كه مستعد مسموميت با مخدرها هستند، استفاده از دارويي با نيمه عمر كوتاه باعث كاهش مدت زمان بي‌اطميناني شده و تنظيم دُز سريع را امكان‌پذير مي‌سازد.

يافته‌هاي جديد در رابطه با متابوليت‌هاي مورفين ممكن است در بعضي شرايط سير و نحوه درمان را تحت تأثير قرار دهند.

متابوليت‌هاي گلوكورونيدي، يعني مورفين 3- گلوكورونيد (M3G) و مورفين 6- گلوكورونيد (M6G) توسط كليه‌ها دفع شده و در بيماران دچار نارسايي كليوي تجمع مي‌يابند. M6G به گزيده‌هاي مخدر متصل مي‌شود و ممكن است در بي‌دردي و يا مسموميت با مورفين نقش داشته باشد، در حالي كه M3G احتمالاً آثار آنتاگونيتي مخدر داشته و در رابطه با دردهايي كه بسيار سخت به  مورفين جواب مي‌دهند دخيل شناخته شده است. احتمالاً با وجودي كه مطالعه‌اي كه اخيراً بر روي بيماران مبتلا به دردهاي سرطاني انجام شده ارتباطي بين انواع منحني از مسموميت با مخدرها و غلظت‌هاي خوني M6G پيدا نكرده است، گاهاً بيماراني يافت شده‌اند كه در آنها افزايش غلظت M6G به عنوان يك فاكتور مؤثر در ايجاد عوارض ناخواسته عمل كرده است.

بيماران سالخورده به علت وجود درجات مختلفي از نارسايي كليه بسيار مستعد به تجمع متابوليت‌هاي مورفين هستند. با توجه به شواهد موجود، اين توانايي تجمع بالقوه خطر قابل توجهي كه باعث تغيير در نحوه تجويز شود ايجاد نمي‌نمايد. با اين وجود در صورتي كه بيماران دچار مسموميت با مخدرها شوند، تجمع متابوليت‌ها نيز مي‌تواند يكي از علل آن باشد و بهمين دليل تغيير به مخدري ديگر قابل توجيه است.

در بعضي شرايط، تغيير از يك مخدر به مخدري ديگر حتي بدون توجه به درمان در جريان[2] بيمار نيز مي‌تواند استراتژي مفيد و مؤثري باشد. تفاوت‌هاي  بسيار متنوعي در پاسخ به اگونيست‌هاي مختلف مخدرها در يك فرد وجود دارد و اكثراً مشاهده مي‌شود كه بيماران، از جمله بيماران سالخورده، تعادل بين تسكين درد و عوارض جانبي بهتري با بعضي مخدرها در مقايسه با بعضي ديگر پيدا مي‌نمايند.

متأسفانه هيچ گونه مطالعه تجربي مقايسه‌اي در سالخوردگان انجام نشده و انتخاب مخدرهاي جايگزين همچنان بر اساس آزمايش و خطا صورت مي‌پذيرد. هيدرومورفون نيمه عمر نسبتاً كوتاهي داشته و احتمال تجمع متابوليت‌ها نيز با آن بسيار كم است. اين دارو معمولاً به عنوان مخدر خط اول و يا دوم براي درمان دردهاي شديد در سالخوردگان استفاده مي‌شود. اكسي كدون نيز انتخاب ديگري است كه شواهد و مدارك قديمي و اخير در رابطه با آن نشان دهنده حداقل تغيير در فارماكوكنيتيك آن در اثر افزايش سن مي‌باشند.


جدول I: اگونيست‌هاي خالص مخدرها كه براي درمان درد شديد مصرف مي‌شوند.

دارو

مقدار خوراكي (P.O.)

مقدار عضلاني (I.M.)

نيمه عمر

(ساعت)

مدت زمان

(ساعت)

توضيح

مورفين

30-20

10

3-2

4-2

استاندارد مقايسه

مورفين با ترشح كنترل شده

30-20

-

3-2

12-8

فرمولاسيون‌هاي مختلف برابري بيولوژيكي[3] يكساني ندارند.

اكسي كدون

20

-

3-2

4-3

همراه با استامينوفن يا آسپرين براي دردهاي متوسط، به تنهايي براي دردهاي شديد

اكسي كدون با ترشح كنترل شده

20

-

3-2

12-8

 

هيدرومورفون

5/7

5/1

12,000 تومان

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر