6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49619
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1519

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد رودخانه دانوب

دانلود تحقیق درمورد رودخانه دانوب

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد رودخانه دانوب

با دانلود تحقیق در مورد رودخانه دانوب در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رودخانه دانوب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رودخانه دانوب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد رودخانه دانوب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

رودخانه دانوب كه پس از رود ولگا دومين رودخانه بلند قاره اروپا است، پس از عبور از 10 كشور اروپايي به درياي سياه مي‌ريزد و در مصب خود در روماني و در نزديكي مرز اين كشور با اكراين واقع شده، بزرگترين و حفاظت‌شده‌ترين دلتاي اروپا را با وسعت 3446 كيلومتر مربع به وجود مي‌آورد. دلتاي رود دانوب كه زيستگاه بيش از 300 گونه پرنده، 45 گونه ماهي و 1200 گونه گياهي است، از سال 1991 به خاطر ارزش‌هاي بي‌نظير طبيعي خود در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است. همچنين تالاب‌هاي دلتاي رود دانوب در فهرست تالاب‌هاي بااهميت بين‌المللي رامسر نيز ثبت شده است.

دلتاي رودخانه دانوب از قرن پانزدهم، بخشي از قلمروي امپراتوري عثماني محسوب مي‌شد. پس از پايان جنگ كريمه و امضاي پيمان پاريس بين طرف‌هاي درگير در جنگ، دلتاي رود دانوب در سال 1856 به بخشي از پرنس‌نشين مولداوي تبديل شد. در سال 1859 پرنس‌نشين مولداوي به پرنس‌نشين‌هاي متحده مولداوي و والاكيا، و سپس روماني تغيير نام داد.

هر ساله رسوبات رودخانه دانوب موجب افزايش 40 متري عرض آن مي‌شود و رودخانه دانوب به اين ترتيب به رودخانه‌اي زنده و ديناميك تبديل مي‌شود. رئدخانه دانوب پيش از اين كه به آب‌هاي درياي سياه بپيوندد، در نزديكي تولكئا به سه شاخه چيليا، سولينا و سنت جرج تقسيم مي‌شود. علاوه بر اين رودخانه دانوب داراي شاخه‌هاي كوچك و فرعي فراواني است كه به درون مناطق تالابي، مرداب‌ها و جنگل‌ها جريان مي‌يابد.

در حال حاضر در دلتاي رود دانوب دو كانال قابل كشتيراني وجود دارد كه هر دو در كشور روماني و ساخته دست انسان است. در سال 2004 كشور اكراين ساخت كانال قابل كشتيراني جديدي به نام كانال بيسترو را در بخشي از دلتاي دانوب كه در اين كشور واقع شده به سوي درياي سياه آغاز كرد. به خاطر آسيبي كه اين كانال جديد به تالاب‌ها و اكوسيستم دلتاي رود دانوب وارد مي‌كرد، اتحاديه اروپا به كشور اكراين توصيه كرد تا كار ساخت آن را متوقف كند. كشور روماني نيز تهديد كرد كه از اكراين به دادگاه بين‌المللي لاهه شكايت مي‌كند. اما اكراين به روماني پاسخ داد كه اين كشور تنها از رقابت هراس دارد و كار ساخت كانال را پي گرفت.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر