8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48302
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2072
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد جنبشهاي اسلامي معاصر

دانلود تحقیق درمورد جنبشهاي اسلامي معاصر

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد جنبشهاي اسلامي معاصر

با دانلود تحقیق در مورد جنبشهاي اسلامي معاصر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق جنبشهاي اسلامي معاصر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق جنبشهاي اسلامي معاصر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد جنبشهاي اسلامي معاصر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:30 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

 اصولاَ بينش‌هاي بنيادي و اجتماعي كه در يك جامعه پديد مي‌آيد. تحولات زيادي در سطوح مختلف آن جامعه بوجود آورد. در ميان كشورهاي اسلامي اين تأثير‌پذيري بيشتر است. شايد بدليل مشتركات سياسي، اجتماعي و فرهنگي است كه ميان اين كشورها وجود دارد. از ميان كشورهاي اسلامي،‌ كشور ما ايران،‌؟ زيادي در انتظارات بسياري از كشورهاي اسلامي گذاشته است. در حقيقت بايد گفت انقلاب اسلامي ايران الگويي براي بسياري از بينش‌هاي اسلامي شد.

محور مورد بررسي‌ها در اين تحقيق تأثيري است كه كشورهاي شمال آفريقا ( الجزاير- مراكش سودان ـ‌ليبي و تونس) از انقلاب اسلامي ايران پذيرفتند. در اين ميان تأكيد عمدة‌ ما بر تحولات ؟ اجتماعي كشور مصر است كه اهميت بيشتري دارد. همچنين در اين تحقيق كشورهاي شمال آفريقا بصورت Case Study  مورد بررسي قرار گرفته‌اند. در واقع سعي شده است با توجه به گستردگي موضوع: از ياوه‌گويي و مطالب زايد مربوط به موضوع مورد بررسي جلوگيري شود.


«فصل اول»

 وقوع انقلاب اسلامي در ايران مهمترين عامل رشد فزاينده گروههاي اسلامي در جهان عرب دهة‌1980 است. گرچه جنبش اسلامي با تأسيس اخوان المسلمين توسط حسن‌البنا در 1928 به شكل سازماني در مصر و ديگر كشورهاي عربي شروع به رشد كرد اما سركوب اين سازمان توسط رژيمهاي عرب و علاوه بر آن خط مشي ملاحظه كارانه رهبران آن در قبال قدرت سياسي حاكم از جاذبيت جنبش اخوان المسلمين كاست.

وجود انشعاب‌ها و شكاف‌هاي متعدد در اخوان المسلمين و ظهور جريان‌هاي نوپاي اسلامي از ميان آنها اين مسئله را ثابت مي‌كند كه جوانان طرفدار گرايش اسلامي با تأثير پذيرفتن از الگوي انقلاب ايران روش قهر‌آميز در برابر رژيمهاي حاكم را در پيش گرفتند.

وقوع انقلاب اسلامي در ايران و ظهور گروههاي اسلامي در سراسر جهان اسلام در دهة‌ 1980 باعث شد تا محققان و روزنامه نگاران ، كتابها و مقالات متعددي پيرامون رستاخيز اسلامي معاصر و جنبش‌هاي اسلام‌گرا به رشتة‌ تحرير درآورند.


مصر مهد بنيادگرايي اسلامي

جنبش اخوان المسلمين اصولاَ بايد زائيدة‌ اوضاع سياسي و اجتماعي تاريخ معاصر مصر در پي و از سويي ديگر بر يك ؟ مسلمانان در برابر استعمارگران غرب كه كشورهاي اسلامي را مورد تجاوز قرار داده است. دوره‌اي كه اصول قرآن مورد ملاحظه قرار مي‌گرفت و اسلام تنها مليت محسوب مي‌شود. به نظر او بين جوامع كنوني اسلامي و اسلام واقعي فاصله‌اي بود كه اين فاصله موجب عقب ماندگي امت يا جامعه مسلمانان شده بود. همچنين او معتقد بود كه مإموريت اخوان المسنليمن اين است كه انسان ةا را به سوي حقيقت هدايت كند ،‌ابناء بستر را به راه خدا فراخوانده و تمامي جهان را با نور اسلام روشن نمايد.

جامعة‌ اخوان المسلمين

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر