8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47861
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1810

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آزمايش تأثير مسلح‌كردن با ميله‌هاي فولادي كوتاه استخواني شكل

دانلود تحقیق درمورد آزمايش تأثير مسلح‌كردن با ميله‌هاي فولادي كوتاه استخواني شكل

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد آزمايش تأثير مسلح‌كردن با ميله‌هاي فولادي كوتاه استخواني شكل

با دانلود تحقیق در مورد آزمايش تأثير مسلح‌كردن با ميله‌هاي فولادي كوتاه استخواني شكل در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آزمايش تأثير مسلح‌كردن با ميله‌هاي فولادي كوتاه استخواني شكل را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آزمايش تأثير مسلح‌كردن با ميله‌هاي فولادي كوتاه استخواني شكل ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آزمايش تأثير مسلح‌كردن با ميله‌هاي فولادي كوتاه استخواني شكل

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:31 صفحه

قسمتی از فایل:

خلاصه مطالب

در اين تحقيق و مطالعه ما از طريق آزمايش تأثير مسلح‌كردن با ميله‌هاي فولادي كوتاه استخواني شكل (BSS) را در بهبود ويژگي‌هاي مكانيكي بتون مورد ارزيابي قرار داده‌ايم.

نتايج تست‌هاي خمشي چهار قطعه‌‌اي آشكار ساخت كه كاربرد ميله‌هاي فولادي BSS در مسلح نمودن بتون آنرا مستحكم‌تر، بادوام‌تر، و مقاومت‌تر در برابر ترك خوردن، نسبت به بتون‌هاي مسلح معمولي كه در آنها از ميله‌هاي فولادي كوتاه و صاف(CSS ) استفاده گرديده مي‌باشد.

ميله‌هاي فولادي (BSS) باعث تقويت بيشتر بتون در برابر ترك خوردن از طريق هدايت اين لوله‌ها( در بتون) و قفل‌شدن مكانيكي آنها در ناحيه بين انتهاي كروي شكل و پهن شده و بافت ترد و شكننده بتن مي‌گردد.

در نمونه‌هاي بتن مسلح شده با (BSS) قبل از فورپاشي نهايي ترك‌هاي طولي متعددي ايجاد گرديد در حاليكه نمونه‌هاي بتون مسلح شده با (CSS ) و يا غيرمسلح، ترك خوردن در ناحيه مركزي شروع و تا فروپاشي كامل نمونه گسترش يافت. ميله‌هاي فولادي (BSS) بصورت پلي در ناحيه ترك عمل نموده و در نهايت تغيير شكل( دفرمه‌شدن) و فروپاشي نهايي اتفاق مي‌افتد.

همچنين تركهاي ثانويه ايجاد شده در بافت قالب بتوني به صورت خطوطي از ناحيه مركزي انتشار مي‌يابد كه باعث استحكام و دوام اين ساختار مي‌گردد. در حاليكه در مورد نمونه‌هايي كه از (CSS) استفاده شده بود ميله‌ها براحتي از بافت قالب( بتوني) بدون دفرمه‌شدن( تغيير شكل اساسي) خود  ميله‌ها و بتون اطراف ميله‌ها، از بافت اصلي خارج گرديدند.

بنابراين عملكرد ميله‌هاي (CSS) حتي نزديك به عملكرد ميله‌هاي (BSS) در ارتباط با تقويت و دوام نبودند.

 


1-   مقدمه

بتون غيرمسلح داراي توان انبساطي( يا كششي) پايين و استحكام كم مي‌باشند.

اين ساختار متداول معمولاً در زيرساختارهاي مهندسي سيويل( راه و ساختمان) از قبيل پياده‌روها ، خيابانها، بزرگراهها، استاديوم‌ها وپلها و فونداسيون خانه‌ها بكار مي‌رود.

تنش‌هاي حرارتي كه توسط تغييرات دما و نيز تنش‌هايي كه در اثر استفاده بوجود مي‌آيند غالباً سالهاي بعد از ساخت اين ساختارها ايجاد ترك در آنها مي‌گردد.

ويژگي‌هاي مكانيكي  خاص كه برعملكرد ساختار بتوني اثر مي‌گذارد شامل مقاومت در برابر ايجاد اولين ترك حداكثر استحكام و دوام مي‌گردد.

در كاربرد بتوني كه ايمني نقش اساسي و حياتي ايفا مي‌كند از قبيل پل‌ها و ساختمانهاي مسكوني از ميله‌هاي فولادي داراي استحكام بالا بمنظور مسلح نمودن بتون براي ايجاد مقاومت در برابر ترك و تقويت استحكام و دوام كلي آن استفاده مي‌گردد.

در هر حال در اين روش ميله‌ها بوسيله دست به يكديگر متصل( وصل) مي‌گردند تا قبل از ريختن بتن ساختار فولادي محكمي ساخته شود كه در مجموع هزينه نيروي كار وزمان ساخت را افزايش مي‌دهد.

استفاده از رشته‌هاي كوتاه و صاف فلزي شيشه‌اي يا پليمر نيز در سالهاي اخير مورد بررسي قرار گرفته‌اند كه با موفقيت كمي همراه بوده‌اند.

استفاده از ميله‌هاي فولادي كوتاه (CSS) هزينه آرماتوربندي را كاهش داده و ويژگي‌هاي مكانيكي بتون را افزايش مي‌دهد.

ويژگي‌ بارز فيبرهاي(CSS) اين است كه بطور مستقيم با مواد تشكيل دهنده بتون مخلوط شده و بنابراين هزينه نيروي كار و نيز زمان اجرا را كاهش مي‌دهند.

موادي كه با فيبرها( يا يسم‌هاي فولادي) مسلح مي‌شوند در چند دهه گذشته مورد بررسي و مطالعه عميق قرارگرفته‌اند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر