9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47834
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2216
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انسان طبيعت و معماري

دانلود تحقیق درمورد انسان طبيعت و معماري

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد انسان طبيعت و معماري

با دانلود تحقیق در مورد انسان طبيعت و معماري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انسان طبيعت و معماري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انسان طبيعت و معماري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انسان طبيعت و معماري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:45 صفحه

قسمتی از فایل:

پیشگفتار

در گمان چینی‌های باستان، موقعیت و جهت پدیده‌ها در فضا حائز اهمیت والایی است. نحوه قرارگیری محل سکونت و کار و اشیا و سایر مایملک انسان که او را از هر سو احاطه کرده‌اند، قادر به تاثیر گذاشتن بر رفتار و روان اوست. در فرهنگ بومی و اسطوره‌های چینی، این تاثیرات شکل رفتار و شخصیت بیرونی انسان را در جهت مثبت یا منفی، دوستانه یا غیر دوستانه و بالاخره موزون یا ناموزون تعیین می‌کنند.

استقرار اشیاء به گونه‌ای که مردم(انسان)، محیط زیست(خاک) و روان(آسمان) با تشکیل وحدتی موزون، زمینه‌های پیشرفت انسان را ایجاد کنند. در سنت‌های جوامع غربی نیز نظریات مشابهی وجود دارد که جئومانسی یا پیشگویی از طریق تفسیر اشکال و خطوط محیط اطراف نامیده می‌شود.

اعتقاد دیگر چینی‌ها قدیم این بود که تعادل و توازون در زندگی شخصی ناشی از تاثیرات منابع داخلی ما قبل آسمان معنای ظرافت طبیعی انسان و خارجی ما بعد آسمانی به معنای اوضاع متغیر محیطی است و این تاثیرات می‌‌تواند باعث کاهش یا افزایش احتمال موفقیت فرد در زندگی شود

 


مقدمه

فنگ شویی را می‌توان هنر طراحی نظم موزون نامید و ریشه آن را باید در جهان بینی تائوسئیم و باورهای آن جستجو کرد. تائوئیسم در آغاز به عنومان یک فلسفه وجهانبینی بر موزون بین و محیط برای دست یابی به آرامش است. اما در طی قرون تحت تاثیر عوامل مختلف تبدیل به مذهب غالب چین شده است.

مردم چین مانند سایر تمدن‌های کهن، به ارواح و جادو اعتقاد راسخ داشتند. ترکیب این اعتقادات با جهان بینی تائوئسیم، و روربوسم با خدایانش از هند و چین و تاثیرات کنفوسیانسیم، مذهب تائوئسیم امروزی را با تشریفات و مراسم پیچیده‌ی آن به وجود آورد.

بنیان گذاری تائوئسیم را به لائوتسه[1](حکیم پیر) نسبت می‌دهند که حدود 600 سال قبل از میلاد مسیح می‌زیسته و مولف کتاب تائو ته چنیگ[2] به معنای قانون فضیلت و طریق آن شناخته می شود. این کتاب کلاً از پنج هزار واژه تشکیل شده و حاوی اندرزهایی کوتاه و مستقل است.

تائوئسیم در توسعه خود بر بسیاری از علوم فنون و هنرهای چین تاثیر گذارد. در پزشکی نظریات تائوئسیم منجر به تکامل طب سنتی چین و شکوفایی طب گیاهی و طب سوزنی به صورت امروزی‌اش شد.

مراقبه‌ها[3] و ورزشهای رزمی تحت تاثیر نظریات( خلا ذهنی و نیروی حیاتی) تائوتسیم شکل تازه‌ای به خود گرفت

در زمینه‌ی معماری و شهر سازی، تائوئسیم در ستاره شناسی و جغرافیایی چینی، هنر فنگ شویی را پدید آورد که به تعیین محل مناسب برای ایجاد شهرها، انتخاب مکان مناسب برای استقرار انبیه، نحوه‌ی قرارگیری فضای داخلی و حتی چیدمان اشیاء داخل منزل می‌پردازد.

کوین لینچ[4] از معروف‌ترین شهر سازان معاصر جهان می‌گوید: «الگوی چینی تاثیری شگرفی در شکل تقریباً تمام شهرهای عمده‌ی چین، کره، ژاپن و  سایر مناطق آسیای جنوب شرقی به جای گذارده است. نمونه‌ی بارز آن شهر کین، در این الگو جهات دارای معانی و رنگ‌های خاص خود هستند. شمال سیاه و بدیمن تلقی می‌شود و از این رو سپری برای دفاع شهر در مقابل تاثیرات ساخته شده است.

تاثیر باورها تنها در زمینه شهرسازی، معماری و آرایش فضاهای داخلی تجلی نمی‌یابد.

اعتقاد به خواص پنهان از اشیا ساخته‌ی دست بشر، احجار کریمه، رنگ‌ها، اعداد، روزهای سال ، جهات جغرافیایی را که تقریباً در تمامی فرهنگ‌ها وجود دارند. می‌توان به راحتی به خرافات منسوب کرد.

اما تاثیرات شگرف و تاریخی باورها در توسعه تمدن‌ها وجود فراگیر آنها در ذهن انسان شاید نشان دهنده‌ی منشا غیر از خرافات محض در این موارد باشد.

موضوع کتاب فنگ شویی فضاهای داخلی است و انتخاب آن برای ترجمه با توجه به آشنایی کم خوانندگان ایرانی با بحث فنگ شویی بیش از هر چیز دلیل وضوح متن کتاب،  اجتناب آن از بیان پیچیده رمز گونه در مورد فنگ شویی و موضوع ملموس آن بوده است.

 



[1] Lao Tzu

[2]  Tao Te ching

[3]  Med ea tion

[4]  Keviu lynch

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر