9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47450
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2377

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد روانشناسي ازدواج

دانلود تحقیق درمورد روانشناسي ازدواج

0 2.4k
دانلود تحقیق درمورد روانشناسي ازدواج

با دانلود تحقیق در مورد روانشناسي ازدواج در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روانشناسي ازدواج را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روانشناسي ازدواج ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد روانشناسي ازدواج

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:47 صفحه

قسمتی از فایل:

ازدواج يعني نگرش نو به زندگي، ازدواج يعني تولدي ديگر در زندگي رسيدن به آرمان‌هاي والاي انساني

تقديم به: سركار خانم سليمان دبير عزيزمان

پيش نگار

انسان از ديرباز تا كنون تحت هر شرايطي نياز به يك هم دم براي مطرح ساختن مصائب و مشكلات زندگي خود داشته و خواهد داشت اين حقيقتي است كه انكار آن امري بس غير قابل توجيه مي‌باشد.

يكي از گرايشات بحث انگيز و قابل توجه روان شناسي كه امروز نيز به طور گسترده اي مورد توجه اقشار جامعه قرار گرفته حطيه روان شناسي و مشاورة ازدواج، خانوادگي، تربيتي و شغلي است از ديدگاه شخصي بايد اذعان نمايم كه انسان 2 بار در زندگي متولد مي شود.

ازدواج مهم ترين قدمي است كه يك فرد در زندگي بر مي دارد اين اقدام ممكن است تمام زندگي يك شخص را از نو بسازد يا خراب كند ممكن است وجود و شخصيت شما را فنا كند مي تواند باعث رشد اخلاق و يا شما را به انساني افسرده تبديل كند.

وضعيت اقتصادي

طبعاً داشتن شرايط اقتصادي مناسب نيز مانند ساير شرايط نقش مهم و به سزايي در امر ازدواج ايفا مي‌كند به عبارت بهتر داشتن قدرت توانايي در امور اقتصادي و تأمينمخارج زندگي مسأله اي است كه به سادگي از كنار آن عبور كرد. امروزه ديده مي‌شود كه براي تأمين زندگي و توانايي اقتصادي و شوهر هر دو با نيازي كه دارند كار مي كنند و با همكاري و همياري يكديگر سعي در ايجاد رفاه اقتصادي و آسايش فراهم نمودن زندگي خوب و ايده ال براي خود و فرزندانشان هستند پس شريك مساعي در زندگي زناشويي امري قابل توجه و قبول شده است.

ازدواج فاميلي

صفت جسمي وروحي كودك كه در پدر و مادر خويشاوند مانند: پسرخاله و دخترخاله بوجود مي آيد تابع قوانين وراثتي وژنتيكي در افراد فاميل است. اگر پدر و مادر با يكديگر نسبت فاميلي دارند صاحب فرزندي شوند صفات نيكو يا بد و يا بيماري و اختلالات غير طبيعي آنان به فرزندانشان منتقل مي شود. اگر پدر و مادر خويشاوند داراي صفات خوب ارثي بوده و سالم باشند كودك به دنيا آمده از آنها نيز داراي صفات خوب و سالم خواهد بود. و در صورت دوم، يعني صفات ناشايست و داشتن بيماري در يكي از والدين باعث نقص فاميلي در كودك خود مي شوند كه از اين نقايص مي توان به بيماري تالاسمي اشاره كردو باعث عقب ماندگي ذهني كودك و معلوليت جسمي يا حركتي است.

عوامل مؤثر در ازدواج:

عوامل متعددي وجود دارد كه در ازدواج مؤثر مي‌باشد. چنانچه اين عوامل ناديده گرفته شوند زوجين در زندگي شاد و خوشبخت نخواهند بود.

1-عوامل سياسي يا اجتماعي

2-تحصيلات

3-عوامل فرهنگي شامل مذاهب، آداب و رسوم، لباس پوشيدن

4-عوامل اقتصادي

5-عواملي اخلاقي و رواني

6-عوامل جسمي و ژنتيكي

7-سن

8-شغل

پرهيز از ازدواج هاي ناخواسته:

دختر و پسري كه در تمام تولد بنا بر سنت خوانده نامزده مي شوند و يا ناخواسته از سوي پدر و مادر به عقد يكديگر در مي ايند ازدواجي كه بدون مطالعه ي همه جانبه تنها به يكديگر با يك نكته ي مثبت در طرف مقابل انجام مي شود. باعث مي شود زندگي از شاد بودن به اندوه و نارضايتي تبديل شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر