7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47272
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1474

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آشکار ساز حرکت توسط سنسور PIR

دانلود تحقیق درمورد آشکار ساز حرکت توسط سنسور PIR

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد آشکار ساز حرکت توسط سنسور PIR

با دانلود تحقیق در مورد آشکار ساز حرکت توسط سنسور PIR در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آشکار ساز حرکت توسط سنسور PIR را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آشکار ساز حرکت توسط سنسور PIR ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آشکار ساز حرکت توسط سنسور PIR

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

قطعات مورد نیاز

نقشه مدار

بلوک دیاگرام مدار

آیسی LM324

آیسی CD 4538

جدول عملکرد آیسی 4538

درایو کردن یک سوییچ

مطالب مرتبط

 

 

 

 

در این پروژه با نحوه کار با سنسورهای PIR آشنا می شو ید.این سنسور در بهینه سازی انرژی در ساختمان ، دزد گیرها و موارد دیگر کاربرد دارد.

سنسور PIR به هر جسم متحرکی که داری حرارت باشد.واکنش نشان می دهد.این جسم متحرک می تواند انسان یا حیوان باشد.حتی شما می توانید برای تست این مدار یک لیوان آب جوش را در بالای این سنسور حرکت داده و شاهد روشن و خاموش شدن LED به کار رفته در این مدار باشید.به جای LED می توانید <u>بیزر</u>(Buzzer) استفاده کنید .در صورت استفاده از بیزر به جای LED به جای روشن و خاموش شدن LED در صورت حرکت جسم متحرک صدای بوق را خواهید شنید.

 

 

 

 

 

 

قطعات مورد نیاز

 

1 عدد سنسور PIR

1 عدد آیسی LM324

1 عدد آیسی CD4538

5 عدد دیود 1N914

5 عدد مقاومت 1 مگا اهم

4 عدد مقاومت 10 کیلو اهم

1 عدد مقاومت 100 اهم

2 عدد خازن 10 میکرو فاراد

1 عدد خازن 1 میکرو فاراد

1 عدد خارن 103

1 عدد خازن 105

سیم تلفنی

برد بورد

1 عدد ترانزیستور 2N3904

1عدد LED

منبع تغذیه 6 تا 9 ولت

1 عدد بیزر 9 ولت

<u>رله</u> 6 ولتی یک کنتاکت

 

 

نقشه مدار

 

اگر به سنسور PIR دقت کنید.داری سه پایه است.درنزدیکی یکی از پایه های زایده ای وجود دارد.این پایه،‌پایه شماره 1 است.حال اگر درجهت عقربه های ساعت به پایه ها نگاه کنید.پایه بعدی شماره 2 و بعد از آن شماره 3 یا گراند را خواهیم داشت.

پایه یک را با یک مقاومت 10 کیلو اهم به مثبت منبع تغذیه وصل کنید.پایه 2 و 3 را توسط یک مقاومت 100 کیلو اهم به یکدیگر و پایه 3 را نیز به منفی منبع تغذیه که در اینجا همان زمان است.،وصل کنید.از پایه 2 این سنسور به پایه 3 آیسی LM324 متصل کنید.پایه 2 این آیسی را با یک مقاومت 10 کیلواهم و خازن 10 میکروفاراد به زمین متصل نمایید.این خازن الکترولیت است.بنابراین در هنگام اتصال به مدار به سر مثبت و منفی آن توجه کنید.سر مثبت را به مقاومت 10 کیلواهم و سر منفی را به زمین متصل کنید.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر