7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47168
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1416

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شبكه اينترنت و تكنولوژي هاي وابسته

دانلود تحقیق درمورد شبكه اينترنت و تكنولوژي هاي وابسته

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد شبكه اينترنت و تكنولوژي هاي وابسته

با دانلود تحقیق در مورد شبكه اينترنت و تكنولوژي هاي وابسته در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شبكه اينترنت و تكنولوژي هاي وابسته را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شبكه اينترنت و تكنولوژي هاي وابسته ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شبكه اينترنت و تكنولوژي هاي وابسته

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

طبق تعريف Internet به معني شبكه‌اي از شبكه‌ها است. به اين معني كه در شبكه اينترنت بسياري از شبكه‌هايي كه از پيش وجود داشتند و يا شبكه‌هاي جديد به يكديگر متصل شده‌اند بطوريكه كاربر مي‌تواند در داخل اين شبكه‌ها بصورت Transparent (يعني بدون آگاهي از ساختار شبكه‌ها) جستجو كرده و سرويس‌هاي لازم را دريافت نمايد.

هسته اوليه اينترنت از طريق شبكه ARPANET ايالات متحده بوجود آمد كه در ابتدا صرفاً جهت انجام محاسبات از راه دور(Remote Computing) بكار مي‌رفت. در اوايل دهه 80 ميلادي نسخه جديد و بهبوديافته آن تحت عنوان NSF NET جهت كاربردهاي دانشگاهي ارائه شد كه امكان جستجو و يافتن منابع اطلاعاتي را براي محققان فراهم مي‌كرد. مدل فعلي بكار رفته در اينترنت نسخه بهبود يافته NSF NET است كه در آن ساختار سلسله مراتبي (Hirarchical) استفاده شده است. در اين ساختار شبكه به سه بخش محلي، منطقه‌اي و back bone تقسيم مي‌شود. به اين صورت‌كه شبكه‌هاي محلي به شبكه‌هاي منطقه‌اي (فراهم‌آورنده‌هاي منطقه‌اي يا ملي سرويس (service provider) ) متصل شده و شبكه‌هاي منطقه‌اي به شبكه‌هاي منطقه‌اي ديگر و يا back bone (فراهم‌ آورنده‌هاي جهاني سرويس) متصل شده‌اند. بنابراين جهت اتصال بين شبكه‌هاي منطقه‌اي لزوماً نيازي به استفاده از back bone نيست و آنها مي‌توانند مستقيماً به يكديگر متصل شوند، اين ساختار تحت‌عنوان mesh توزيع شده (Distributed mesh) شناخته مي‌شود. شكل 1 ساختارهاي مختلف شبكه را نشان مي‌دهد. شبكه مي‌تواند بصورت متمركز، غيرمتمركز و يا mesh توزيع شده باشد كه مورد اخير در اينترنت استفاده شده است.

شكل 1 ساختارهاي مختلف شبكه الف) متمركز ب) غيرمتمركز پ) mesh توزيع شده
نحوه گردش داده‌ها در شبكه اينترنت:

اطلاعات در ساختار mesh توزيع شده بيان شده در بالا، بصورت بسته‌هاي داده در داخل شبكه به سمت مقصد رهسپار مي‌شوند و در اين ميان مسيرهاي مختلفي را طي مي‌نمايند كه اين مسيرها مي‌توانند در شبكه‌هاي گوناگوني باشند. شبكه‌ها توسط ابزارهايي تحت عنوان Router يا مسيردهنده به يكديگر متصل مي‌شوند كه مسئوليت مسيريابي بسته‌‌هاي داده و انتقال آنها به مقصد را بر عهده دارند. طبعاً به‌دليل وجود ساختار mesh توزيع شده مسيرهاي متفاوتي تا مقصد وجود دارند كه در صورت خرابي در يك مسير مي‌توان از ديگري استفاده كرد. اين شبكه نامتقارن توسط تعداد زيادي serviceprovider مستقل و خاص مانند MCI world com ، sprint و مديريت مي‌شود. همانطوركه اشاره شد ساختار شبكه اينترنت بصورت لايه‌اي است. در لايه (سطح) بالاتر NSP هاي (network service provider) جهاني قرار دارند كه پهناي باند لازم و سرويس‌هاي مورد نيازNSPهاي ملي را فراهم مي‌نمايند. NSP هاي ملي پهناي باند لازم و سرويس‌هاي مورد نياز ISP ها (Internet service provider) را فراهم مي‌نمايند. اين ISP ها هستند كه سريس نهايي را به مشتركين و كاربران ارائه مي‌دهند. از اتصال NSP ها شبكه جهاني اينترنت ايجاد مي‌شود كه اين اتصال بصورت mesh توزيع شده است. اتصال NSP ها به ISP ها و نيز مشتركين به ISP ها بصورت متمركز (star) است. شكل 2 سلسله مراتب موجود در شبكه اينترنت را نشان مي‌دهد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر