7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46926
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2225

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد استرس چیست؟

دانلود تحقیق درمورد استرس چیست؟

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد استرس چیست؟

با دانلود تحقیق در مورد استرس چیست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق استرس چیست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق استرس چیست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد استرس چیست؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

استرس در حقيقت پاسخ بدن ما به محيط اطرافمان است .اين واكنش اغلب در اثر وقايع خاصي پديد مي آيد.تغييرات استرس آفرين مي توانند فيزيكي ، رواني ، و يا رفتاري باشند.علتهاي ايجاد كننده ي استرس را استرسور مينامند و اين علل از فردي به فرد ديگر متفاوتند.

واكنش بدن ما نسبت به استرسها با ترشح برخي مواد شيميائي بنام هورمونها انجام ميشود وحالتي تحت عنوان جنگ و گريز ! را پديد مي آورد. اصليترين هورمونهائي كه اين حالت را بوجود مي آورند عبارتند از آدرنالين و كورتيزول .اينها توسط غده هاي فوق كليوي و بر اثر دريافت سيگنالهائي از هيپوتالاموس مغز ، ترشح شده و پاسخ هاي خاصي را در بدن بر مي انگيزند.در حقيقت پاسخ دفاعي يك مرغ در حمايت از جوجه هايش و يا فرار از مقابل يك شير درنده توسط ساير حيوانات نيز با همين هورمون ها ايجاد ميشوند.  

طول عمر آدرنالين كوتاه بوده و در حقيقت برافروختگي هاي ناگهاني در اثر خشم ، گلگون شدن چهره بدنبال استرس شديد و ... ناشي از ترشح همين هورمون است.طول عمر كورتيزول بيشتر بوده وباعث اثرات طولانيتر و مزمن تري در فرد مي گردد.ترشح تدريجي و طولاني كورتيزول باعث تخليه ي انرژي ، كاهش فايده بخشي سيستم ايمني ، كاهش تمركز حواس ،‌و حتي چاقي ميگردد.
هر فردي بنوعي درگير استرس ميشود و ميتوان گفت همه ي ما بگونه اي در معرض استرس هاي مختلف هستيم اما نكته ي جالب اينجاست كه برخورد افراد مختلف با استرس و كنار آمدن با شرايط در اشخاص مختلف متفاوت است.

 

علائم استرس

در فاز حاد و اوليه ي استرس افزايش ضربان قلب و تنفس پديد مي آيد، و بدنبال آن فشار خون بالا ميرود.در برخي افراد علائمي از قبيل تعريق ، لرزش ، اختلال در گفتار و حتي لرزش كلامي نيز بوجود مي آيد.

در فاز مزمن و طول كشيده تر استرس ممكنست علائم خطيرتر و بدتري تظاهر كنند . استرس ميتواند بسياري از سيستم هاي بدن را درگير كند و موجب ايجاد اضطراب ، افسردگي ، و رفتارهاي خاص ديگري شود.بسياري از سردردها ، مشكلات معده ، طپش قلب ها ، دردهاي قفسه سينه ، و حتي مشكلات پوستي

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر