6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46418
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1472
  • تعداد فروش: 3

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شفاعت

دانلود تحقیق درمورد شفاعت

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد شفاعت

با دانلود تحقیق در مورد شفاعت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شفاعت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شفاعت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شفاعت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

چنان كه آشكار است، شفاعت عبارت است از واسطه گري آبرومندان درگاه خدا نظير فرشتگان، پيامبران، ائمه و اولياء عليهم السلام براي بي آبرويان درگاه خدا تا آنان را به درگاه خود بپذيرد و از خطاهايشان درگذرد و مواهبي نصيبشان سازد.

نقل است،‏ بعضي مثل پيامبر اسلام(ص) و برخي از ائمه(ع) از خدا خواسته اند كه شفاعت امت را نصيبشان كند. به نظر مي رسد،‏ راز و رمز چنين خواسته اي اموري است كه در پي مي آيد:

 عاشقي خدا

خدا  به بندگانش و حتي همه مخلوقاتش بسيار عشق مي ورزد،‏ بيش از عشقي كه مادر به كودكش دارد و لذا بي گزاف او را «ارحم الراحمين» خوانده اند و براي تقريب به ذهن چنين گفته اند كه مادر جز واسطه اي براي خلقت كودك نيست. آن هم واسطه اي كه هيچ چيزي از خود ندارد و هرچه دارد،‏ متعلق به خداست. با اين حال مادر تمام مهر و عشقش به كودكش است. او از تمام وجودش براي كودكش مايه مي گذارد. از خواب خود مي گذرد. پيوسته در اين انديشه است كه چه وقت گرسنه مي شود، به او شير بدهد. وقتي تب كند،‏ براي او تب مي كند. وقتي ناتواني و بيماري اش را بنگرد،‏ براي او مي گريد. كودكش را مي بويد و مي بوسد و حتي لباس هايش را به چشمانش مي مالد و قلبش به ياد او مي تپد. اگر مدتي از او جدا بماند،‏ فراقش او را مي كشد و ....

اين در حالي است كه مادر همه وجود كودك را نيافريده است. حال قياس كنيد، عشق مادر را به عشق به خدا كه تمام وجود آدمي را آفريده است.

 

شباهت عشق خدا به عشق آدمي

نبايد تصور شودد كه عشق خدا با عشق آدمي سنخيتي ندارد و لذا قياس مذكور را نا بجا دانست؛ چون آن عشق مادري كه ذكر شد، خصلت روح آدمي است و روح آدمي هم از سنخ روح خداست؛ چنان كه خداي تعالي فرمود:‏ وَ نَفَخْتُ فيهِ مِنْ رُوحي (سوره ص، آيه72)؛ بنابر اين آنچه را كه آدمي احساس مي كند، خدا هم همان را احساس را به نحو كامل و مطلق دارد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر