6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45621
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1599
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد فتحعلی شاه

دانلود تحقیق درمورد فتحعلی شاه

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد فتحعلی شاه

با دانلود تحقیق در مورد فتحعلی شاه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فتحعلی شاه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فتحعلی شاه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فتحعلی شاه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

آغاز سلطنت فتحعلی شاه

نام اصلی فتحعلی شاه بابا خان بود ولی به هنگام تاجگذاری نام فتحعلی را که نام نیای خود فتحعلی خان قاجار بود برای خود برگزید . فتحعلی شاه در سالهای اول حکومت خود ، به سرکوبی مخالفان مشغول شد . جنگ‌های ایران و روسیه در دوره قاجار که به جدا شدن سرزمینهای قفقاز از ایران انجامید در زمان این پادشاه رخ داد. می‌توان گفت که روند پاره پاره شدن خاک ایران با پادشاهی او آغاز شد.

لرد کرزن میگوید : "در دوره فتحعلی شاه اوضاع قشون ایران رو به زوال گذاشت و به آخرین مرحله پستی رسید ."

و محمود در مورد دوره سلطنت فتحعلی شاه می نویسد : " دریاهای های شمالی و جنوبی ایران که یک وقتی وسیله امنیت و حفاظت ایران بود ، در این زمان اسباب ضعف و وسیله خطرناکی برای این کشور شده است . چنانچه در بحر خزر ، فرمانروایان مسکو و در خلیج فارس بریتانیای کبیر ، اسباب مزاحمت شده و صادرات و واردات نیز به دست روس و انگلیس افتاده است . "

ولیعهد او پسرش عباس میرزا بود که در جنگها از خود دلاوری نشان داد. او و مشاورش قائم مقام فراهانی سعی کردند به اصلاحاتی خصوصا در نیروهای نظامی بپردازند اما این اقدامات کافی نبود. عباس میرزا پیش از رسیدن به سلطنت درگذشت. پس از مرگ عباس میرزا پسرش محمد میرزا ولیعهد شد که پس از مرگ فتحعلی شاه با نام محمد شاه برتخت نشست.

فتحعلی شاه پس از به قدرت رسیدن با نزدیک شدن به علمای شیعه و مجتهدین تلاش زیادی کرد تا پایه‌های مشروعیت قدرت نوپای قاجار را در میان مجتهدینی که هنوز در آرزوی دوران صفوی بودند محکم کند و تا حدود زیادی نیز موفق بود. وی توانست در جنگهای ایران و روس از حمایت علما در ترغیب مردم به جهاد بهره مند گردد.

حمله سپاه ایران به افغانستان وتصرف قندهار

در قرون گذشته حملاتی از طریق پنجاب و افغانستان به هندوستان صورت گرفته بود و در قرون اخیر نادر شاه افشار و احمد خان درانی به این کشور یورش برده بودند . در سال 1177(1799 میلادی) ، لرد ولسلی فرمانروای انگلیسی هند با تیپوسلطان حاکم میسور نبرد کرد ودر این نبرد حاکم میسور کشته شد و میسور بدست انگلیسی ها افتاد . محمود میگوید :"راجه های هند که از تجاوزات انگلیس به ستوه آمده بودند از زمان شاه (پادشاه افغانستان) درخواست می کردند که به هندوستان حمله کند و حاضر بودند هزینه سپاهیانش را نیز بپردازند . " از اینرو زمان شاه پادشاه افغانستان به منظور گسترش سرحدات به هندوستان حمله کرد .با پیشروی زمان شاه تا لاهور ، انگلیسی ها به وحشت افتادند و تصمیم گرفتند از ایران طلب کمک کنند . محمد و فیروز برادران زمان شاه برای جلب مساعدت فتحعلی شاه علیه زمان شاه به دولت ایران پناهنده شدند . زمان شاه سفیری نزد حاج ابراهیم خان کلانتر صدر اعظم ایران فرستاد و خواهان الحاق خراسان به افغانستان شد . این موضوع خشم شهریار ایران را بر افروخت . انگلیسیها نماینده خود به نام مهدی علی خان ملقب به بهادر جنگ را برای جلب مساعدت شاه ایران در مقابل حمله زمان شاه ، به ایران فرستادند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر