6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44938
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1642

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد طرح بانك اطلاعات پروژه هاي تحقيقاتي و مدارك علمي آب با تأكيد بر تهيه مدرك

دانلود تحقیق درمورد طرح بانك اطلاعات پروژه هاي تحقيقاتي و مدارك علمي آب با تأكيد بر تهيه مدرك

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد طرح بانك اطلاعات پروژه هاي تحقيقاتي و مدارك علمي آب با تأكيد بر تهيه مدرك

با دانلود تحقیق در مورد طرح بانك اطلاعات پروژه هاي تحقيقاتي و مدارك علمي آب با تأكيد بر تهيه مدرك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق طرح بانك اطلاعات پروژه هاي تحقيقاتي و مدارك علمي آب با تأكيد بر تهيه مدرك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق طرح بانك اطلاعات پروژه هاي تحقيقاتي و مدارك علمي آب با تأكيد بر تهيه مدرك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد طرح بانك اطلاعات پروژه هاي تحقيقاتي و مدارك علمي آب با تأكيد بر تهيه مدرك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

كليدواژه ها
… آب … بانك اطلاعاتي … منابع آب … طرحهاي تحقيقاتي … استاندارد
چكيده
هدف از اجراي اين طرح، جمع آوري و سازماندهي اطلاعات مربوط به پروژه هاي تحقيقاتي و مدارك علمي آب است. اطلاعات گردآوري شده به همراه چكيده آن
ها با استفاده از دستورالعمل US MARC BIBLIOGRAPHIC FORMAT 1995 به كاربرگه ها منتقل و پس از انجام كنترلهاي لازم به ماشين وارد شده است. تاكنون اطلاعات مربوط به 5000 مدرك (مقاله سمينار، گزارش تحقيقاتي، پايان نامه، مقاله مجله) وارد ماشين شده و بازيابي اطلاعات و مدارك توأماً امكانپذير است. مدارك به زبانهاي فارسي، انگليسي، فرانسه، آلماني و روسي، و توصيفگرها به دو زبان فارسي و انگليسي است.


در سال 1374 بنا به نياز وزارت نيرو به اين بانك اطلاعاتي، قرارداد همكاري چهار سال هاي بين اين وزارتخانه و مركز اطلاعات و مدارك علمي ايران منعقد گرديد. در وزارت نيرو كليه امور پژوهشي آب زيرنظر شوراي تحقيقات آب انجام ميگيرد. در واقع اعضاي اين شورا براي تصويب طرحهاي تحقيقاتي مربوط به آب در وزارت نيرو، به يك بانك اطلاعاتي از مدارك تحقيقاتي كار شده در دانشگاه ها و مؤسسات تحقيقاتي كشور نياز دارند تا در اسرع وقت بتوانند به اطلاعات و چكيده اي از مدارك، يا در صورت لزوم به اصل آنها دسترسي حاصل نمايند.
هدف از اجراي اين طرح جمع آوري و سازماندهي اطلاعات مربوط به پروژه هاي تحقيقاتي و مدارك علمي آب در موضوعات زير است:
هيدرولوژي، صنايع آب آشاميدني، مديريت بهره برداري از آب، حقوق آب، آلودگي آب، توزيع آب، آب
هاي زيرزميني، آبهاي سطحي، نزولات جوي، آلودگي دري، آبياري و زهكشي، كنترل سيلاب، كيفيت آب، طبقه‌بندي كيفيت آب، سدسازي و صنايع ذيربط، ارتباط خاك و آب، اقتصاد آب، آب و جمعيت، خاك شناسي، زمين شناسي و زلزله، ژئوفيزيك، ژئو تكنيك، استانداردهاي آب.
اطلاعات گردآوري شده پس از انجام كنترل
هاي لازم به رايانه وارد ميشود و ميتوان از طريق نام نويسنده، نام سازمان، عنوان، توصيفگر، كليد واژه، نام سازمان يا اسامي افراد (چنانچه توصيفگر واقع شده باشند)، اسامي جغرافيايي، ناشر، منبع، سال و چكيده به بازيابي اطلاعات و در صورت لزوم به بازيابي اصل مدرك اقدام كرد.

مراحل انجام كار
ابتدا دانشگاه ها و مؤسسات تحقيقاتي كه در زمينه آب و موضوعات مورد قرارداد فعاليت تحقيقاتي داشتند شناسايي شدند و با توجه به يكي از اهداف مركز اطلاعات و مدارك علمي ايران كه استاندارد كردن فعاليت
هاي اطلاعرساني مركز براي وصل شدن به شبكه هاي اطلاعاتي جهاني است، بخش رايانه مركز با بهره گيري از دستورالعمل US MARC BIBLIOGRAPHIC FORMAT 1995 به طراحي كاربرگه ها اقدام نمود. تاكنون كاربرگه هاي مربوط به گزارشهاي تحقيقاتي، پايان نامه ه، مقالات سميناره، و مقالات مجلات تهيه شده و كار برگه مدارك استاندارد و نقشه در دست نهيه است. ابتدا كاربرگه ها به طور آزمايشي مورد استفاده قرار گرفتند و پس از رفع اشكالات و انطباق با وضعيت مدارك فارسي و انجام تصحيحات لازم، براي كار وسيع آماده شدند. مدارك گردآوري شده پس از آماده سازي و شماره گذاري با استفاده از اصطلاحنامه هاي زير نمايه سازي شدند:

1.Thesaurus of water resources terms،
2.TEST (Thesaurus of Engineering and Scientific Terms)،
3.Ei Thesaurus،
4.SPINES Thesaurus،
5.Thesaurus of Law.

كليدواژه هاي انتخابي كه در اصطلاحنامه هاي مذكور موجود نبودند با فرهنگها و واژگان هاي زمين شناسي، فني و مهندسي، كشاورزي، محيط زيست، حقوق، جامعه شناسي و جز اينها كنترل شدند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر