7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44893
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1664
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد گياهان دارويي

دانلود تحقیق درمورد گياهان دارويي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد گياهان دارويي

با دانلود تحقیق در مورد گياهان دارويي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق گياهان دارويي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق گياهان دارويي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد گياهان دارويي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:اهميت - مزيتها - مشكلات - نتيجه

با ظهور داروهاي شيميايي و بيولوژيك، نقش و اهميت گياهان دارويي در تأمين سلامت بشر، در معرض فراموشي قرار گرفت. امّا با گذشت زمان، استقبال از گياهان دارويي با رشد قابل‌توجهي روبرو شده است.
اهميت
صنعت گياهان دارويي يكي از معدود صنايع داراي رشد دو رقمي است
مؤسسه اسكريپ طي سال‌هاي قبل از ورود به هزاره سوم رشد صنعت گياهان دارويي را با1.3 ميليارد دلار گردش مالي در سال 1996 براي سال‌هاي ابتدايي هزاره سوم رقمي حدود 15 تا 20 درصد پيش‌بيني كرده بود. اين پيش‌بيني نه‌تنها بيش از ميزان واقع نبود، بلکه در اين مدت صنعت مذكور، 25 درصد رشد داشته است.
به نظر مي‌رسد مردم از يك سري نارسايي‌هاي طب مدرن خسته شده‌اند و به طور روزافزون به سمت داروهاي گياهي روي مي‌آورند. اصولاً زماني‌كه قانون ابن‌سينا را در غرب به آتش کشيدند و ادعا كردند شيمي, مولكول و فيزيولوژي را شناخته‌اند, طب به انحراف کشيده شد. به‌طوري‌كه هم‌اكنون طب مدرن توانايي حل بسياري از مشكلات بشر را ندارد و طي سال‌هاي اخير در كتب درسي به اين موضوع اعتراف كرده‌اند.
طبق گزارش بانک جهاني گردش مالي صنعت گياهان دارويي در سال 2050 معادل 500 ميليارد دلار خواهد بود. هم‌اكنون كشورهاي مختلف به گونه‌اي تلاش مي‌كنند تا سهم مناسبي از اين بازار عظيم داشته باشند.
حدود 50 درصد از داروهاي توليدشده در دنيا، منبع طبيعي دارند .
نباتات كاربردهاي وسيعي دارند که يكي از مهمترين آنها، استفاده‌هاي دارويي است. حدود 50 درصد از داروهاي توليدشده در جهان، منشاء طبيعي دارند که با تغييراتي به عنوان دارو مورد استفاده قرار مي‌گيرند. نيمي از اين مقدار از منابع معدني، حيواني و باكتريايي بدست مي‌آيد و نيمي‌ديگر منشاء گياهي دارد. به عنوان مثال، تمام هورمون‌هاي مصرفي گياهي هستند و از گياهان مختلفي نظير سيب‌زميني مكزيكي, شنبليله و غيره به دست مي‌آيند. همچنين تركيباتي مثل وين‌بلاستين و وين‌كريستين كه از داروهاي ضدسرطان هستند از گياه به دست مي‌آيند و يا گليكوزيدهاي قلبي از جمله اين گروه داروها محسوب مي‌شوند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر