7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44878
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1588

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد گاهشمار حملات شيميايي عراق

دانلود تحقیق درمورد گاهشمار حملات شيميايي عراق

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد گاهشمار حملات شيميايي عراق

با دانلود تحقیق در مورد گاهشمار حملات شيميايي عراق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق گاهشمار حملات شيميايي عراق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق گاهشمار حملات شيميايي عراق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد گاهشمار حملات شيميايي عراق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

رژيم عراق از ابتداي جنگ به طور محدود از گلوله هاي شيميايي استفاده مي كرد. در جريان عمليات «والفجر- ۲» عراق به طور وسيع با استفاده از هواپيما مبادرت به بمباران شيميايي غرب جاده پيرانشهر- رواندوز كرد.
اين حمله كه در ساعت
۷ صبح روز سه شنبه ۱۸ مرداد ماه سال ۶۲ به وقوع پيوست، منجر به مصدوم شدن جمعي از رزمندگان شد.عراق از تاريخ 19/5/1362 تا 4/9/1362 دوازده بار با استفاده از توپ، خمپاره و هواپيما اقدام به كاربرد گازهاي شيميايي، عمدتاً در غرب كشور از جمله مناطق نظامي و غيرنظامي پيرانشهر، بازي دراز، مريوان، بانه، پنجوين و پاوه كرد.موارد ديگري از كاربرد سلاح شيميايي توسط دشمن به شرح زير است:
- ساعت
۵ بامداد ۳ آبان ماه ،۶۲ هواپيماهاي دشمن روستاي باينجان از توابع بانه را بمباران شيميايي كردند كه منجر به شهادت و مصدوم شدن جمعي از اهالي روستا شد. در اين حمله از بمب هاي شيميايي حاوي تركيبي از آرسنيك و نيتروژن موستارد، موسوم به بمب هاي تاول زا استفاده شد.

- ساعت ۱۷ روز۱۶ آبان ماه سال ،۶۲ ۴ فروند هواپيماي دشمن منطقه اي بين رودخانه شيلر و ارتفاعات لري را هدف حملات شيميايي قرار دادند كه منجر به تحريكات چشمي شديد در مجروحين شد.

- 19/1/1364؛ چهار نقطه از منطقه عملياتي «بدر» در هورالهويزه در داخل خاك ايران هدف بمب ها و گلوله هاي شيميايي عراق قرار گرفت كه اين بمب ها حاوي گاز خردل و اعصاب بودند.

- ساعت ۱۷ روز 20/1/1364 مجدداً منطقه عملياتي «بدر» در هورالهويزه از سوي عراق گلوله باران شيميايي شد

.- 26/10/1365؛ يك فروند هواپيماي عراقي كه منطقه عملياتي «كربلا-۶» را بمباران شيميايي كرد، سرنگون شد.

- 23/10/1365؛ هواپيماهاي عراقي مواضع رزمندگان اسلام در منطقه عملياتي «كربلا-۵» را بمباران شيميايي كردند كه منجر به مصدوم شدن عده اي شد.
وزش باد موجب شد مقاديري گاز سمي به سوي مواضع مقدم نيروهاي عراقي منتقل و در نتيجه جمعي از آنان نيز مصدوم شدند.

- 24/10/1365؛ سرهنگ دوم وليد الوان حمادي رئيس ستاد تيپ ۵۹ عراق كه در منطقه عملياتي «كربلا-۵» به اسارت درآمد، اعتراف كرد كه رژيم عراق به كرات از بمب ها و گلوله هاي شيميايي عليه نيروهاي ايران بهره برده است.- 25/10/1365؛ در جريان دفع پاتك دشمن در منطقه عملياتي «كربلا-۶» عراق مواضع نيروهاي ايران را بمباران شيميايي كرد.- در پي بكارگيري مجدد سلاح شيميايي توسط عراق در دسامبر ،۸۶ دبير كل سازمان ملل متحد روز 16/10/1365 نگراني خود را از نقض قوانين بين المللي اعلام كرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر