6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44811
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1498

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد منطقه آزاد قشم

دانلود تحقیق درمورد منطقه آزاد قشم

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد منطقه آزاد قشم

با دانلود تحقیق در مورد منطقه آزاد قشم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق منطقه آزاد قشم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق منطقه آزاد قشم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد منطقه آزاد قشم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

جزيره زيباي قشم با 1500 كيلومتر مربع وسعت از 22 كشور جهان بزرگتر، 5/2 برابر بحرين و سنگاپور و 16 برابر جزيره كيش مي‌باشد. طول جزيره (غرب به شرق) به 130 كيلومتر و عرض جزيره (شمال به جنوب) در حدود 11 تا 30 كيلومتر مي باشد. اين جزيره حدود 260 كيلومتر ساحل ماسه اي امن و قابل بهره برداري دارد.

جزيره پهناور قشم داراي آثار و بقاهاي فرهنگي و باستاني، زيست محيطي و طبيعي و جاذبه هاي گردشگري متعدد با جوامع محلي فعال با صنايع دستي، آداب و رسوم، موسيقي و هنرهاي سنتي زيبا و جذاب است.

از جمله جاذبه هاي گردشگري جزيره عبارتند از جنگل هاي دريايي حرا، بندر تاريخي لافت، بادگيرهاي قديمي، چاه هاي تلا، قلعه پرتغالي ها، تنگه چاهكوه، دره ستاره ها، غارهاي تاريخي خربس، بزرگترين و طويل ترين غار نمكي جهان، اولين ژئوپارك ثبت شده خاورميانه در يونسكو، بيش از 20 گونه خزنده، 200 گونه پرنده، ماهيان و آبزيان رنگارنگ، سواحل مرجاني و ده ها جاذبه ديگر مي باشد.

در سال85 با تفويض اختيار انجام شده از سوي جناب آقاي مهندس مشائي معاون محترم رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور به سازمان منطقه آزاد قشم، اين سازمان عهده دار وظايف حفظ و احياي ميراث فرهنگي و طبيعي، آموزش ترويج صنايع دستي و توسعه گردشگري در جزيره قشم گرديد.

 

 

حفظ، احياء و بهسازي سايت هاي گردشگري

سازمان منطقه آزاد قشم در جهت حفظ و احياء و مرمت آثار باستاني و تاريخي سطح جزيره و هم‌چنين در راستاي توسعه و تجهيز سايت هاي گردشگري به منظور رفاه حال گردشگران، به شناسايي و دسته‌بندي تعدادي از جاذبه هاي گردشگري و تبديل آنها به مقصد گردشگري اقدام نمود. در اينراستا معاونت سياحتي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم با همكاري ساير معاونت ها به خصوص معاونت پشتيباني و عمراني و شوراهاي اسلامي روستاها و دهداري ها، اقدام به عقد قرارداد و تفاهمنامه هايي در جهت توسعه و ساماندهي سايت هاي گردشگري نمود. عمده فعاليت و عمليات در نظر گرفته شده در اين تفاهمنامه ها عبارت است از: ايجاد راه دسترسي، تامين روشنايي، تامين سرويس بهداشتي، نورپردازي، رنگ آميزي، مرمت، تجهيز، حفاظت و نگهباني و نهايتاً تهيه اقلام تبليغاتي و معرفي سايت و ساير اقدامات در راستاي رضايت بازديدكنندگان.

 

 

 

آموزش و ترويج صنايع دستي

جزيره قشم با حدود 53 روستا و يكصدهزار نفر جمعيت بومي، تحت تاثير فرهنگ ساحل نشيني و فرهنگ غني جنوب كشور پتانسيل و استعداد مناسبي در جهت توليد صنايع دستي دارد.

زنان، دختران و حتي مردان جزيره در سوزن دوزي، گلابتون دوزي، گليم بافي، قاليبافي، تراش صدف، هويه كاري، ساخت لنج هاي مينياتوري و واقعي مهارت خاصي دارند.

طرفي با گذشت زمان و كهولت سن استادكاران، برخي از اين هنرهاي سنتي به فراموشي سپرده شد. بخش در حال توليد هم به دليل عدم وجود بازار فروش، انگيزه توليد و ادامه فعاليت نداشتند.

حال آنکه از آبانماه سال 85 تاكنون حدود 600 نفر از اهالي روستاهاي جزيره قشم تحت آموزش رشته هاي مختلف صنايع دستي مي باشند.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر