7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44679
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1622

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد حقوق مدني

دانلود تحقیق درمورد حقوق مدني

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد حقوق مدني

با دانلود تحقیق در مورد حقوق مدني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حقوق مدني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حقوق مدني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حقوق مدني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

حق : حق يعني ساطه، افتخار اختيار- حق عبارتست از سلطه و انحداي كه قانون هر كشور به افرادي دهد و بوسيله آن مي توانند بهتر و با قاعده و صحيحي زندگي كنند.

حق به دو نوع تقسيم مي شود. 1- حق مالي 2- حق غيرمالي

حق مالي و حق غيرمالي سه تفاوت با هم دارند. 1- حق مالي قابل تقويم و ارزيابي به پول است. مثال من مالك اين نيز هستم. يعني حق مالكيت به اين نيز چند است. حق ماليكيت يك حق مالي است و قابل تقويم به پول ولي حق غيرمالي قابل تقويم و ارزيابي به پول نسبت مثل حق زوجيت، حق ابوت، نبوت، ولايت.

3- حق مالي اصولا قابل و نقل و انتقال است . ولي حق غيرمالي به هيچ وجه قابل نقل و انتقال نيست. بود از نقل و انتقال نقدا متوقف مي باشند ولي با هم تفاوت دارند. نقل عبارت است از انتقال ازاي بوسيله عقد. ولي انتقال عبارت است از منتقل شدن قهري در اثر اراده.

استثناعا حق مالي قابل نقل و انتقال نيست. مثلا حق شفعه يك حق مالي است. ولي قابل نقل نيست شفع كه مناسب اصولا خيات را يك حق مالي هستند خيارات در كاخ غيرمالي هستند. يك خيار هست كه قابل انتقال نيست و با مرگ صاحب آن از بين مي رود. مانند خيارشرط براي ثالث با فوت ثابت بوراث منتقل نمي شود م 447- (خيار شرط قابل نقل نيست)

ولي حق غيرمالي به هيچ وجه نه قابل نقل به ديگران است و نه انتقال و چسبيده به شخصيت.

3- حق مالي قابل اشكال است يعني صاحب حق فقط به ارائه خودش مي تواند حق خود را از بين ببرد. ولي حق غيرمالي قابل اسقاط نيست . مثال براي حق مالي، شخصي كه مالك مميز است مميز خود را امر مي اندازد. حق غيرمالي از بين مي رود ولي قابل استفاده اوليه علت از بين رفتن مي تواند اسقاط، مايع، صلح، هبديا .. .باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر