6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44607
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 2161

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه يهود

دانلود تحقیق درمورد تاريخچه يهود

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد تاريخچه يهود

با دانلود تحقیق در مورد تاريخچه يهود در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاريخچه يهود را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاريخچه يهود ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاريخچه يهود

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:دين‌ يهود يك‌ آئين‌ توحيدي‌ و يكتاپرستي‌ است‌ كه‌ حدود سال‌ 1350 م‌. توسط‌ موسي‌بن‌عمران‌ كه‌ از نژاد بني‌اسرائيل‌ (حضرت‌ يعقوب‌) بود، به ‌جهانيان‌ عرضه‌ گرديد. گرچه‌ اساس‌ اين‌ آئين‌ بر پايه ی‌ توحيد استوار مي‌باشد، ولي‌ در اثر تحولات‌ و دگرگوني‌هايي‌ كه‌ در طول‌ تاريخ‌ بدان‌ راه‌ يافته‌ و به‌ويژه‌، تحريفات‌ و دست‌كاري‌هايي‌ كه‌ در متن‌ تورات‌ (كتاب‌ حضرت‌ موسي‌) داده‌ شده‌ است‌، انسان‌ را نسبت‌ به‌ توحيدي‌ ماندن‌ آن‌ دچار شك‌ّ و ترديد مي‌نمايد.
«پيروان‌ اين‌ آئين‌ را يهودي‌ مي‌نامند كه‌ اغلب‌، آن‌ها را با لقب‌ «بني‌اسرائيل‌» معرفي‌ مي‌نمايند. بني‌اسرائيل‌ در شهر «كنعان‌» كه‌ از اراضي‌ فلسطين‌ مي‌باشد، اقامت‌ داشتند.» بعد از اين‌كه‌ حضرت‌ يوسف‌ فرمانرواي‌ مصر شد، قوم‌ بني‌اسرائيل‌ به‌ مصر مهاجرت‌ نمودند و علاوه‌ بر اين‌كه‌ جمعيّت‌ آن‌ها رو به‌ افزايش‌ گذاشت‌، در علوم‌ و فنون‌ نيز به‌ پيشرفت‌هاي‌ قابل‌ توجّهي‌ دست‌ يافتند و همين‌ امر موجب‌ نگراني‌ مصريان‌ شد كه‌ مبادا اين‌ قوم‌ با نيروي‌ خود، زمام‌ امور را به‌ دست‌ گيرند. از اين‌ رو، يكي‌ از فراعنه ‌تصميم‌ گرفت‌ از جمعيّت‌ آن‌ها بكاهد؛ لذا دستور كشتن‌ نوزادان‌ پسر بني‌اسرائيل‌ را صادر نمود.
«در باب‌ دوّم‌ سفر خروج‌ تورات‌ آمده‌ است‌ كه‌ در آن‌ ايام‌ زني‌ از بني‌اسرائيل‌ فرزند پسري‌ به‌ دنيا آورد و به‌ منظور نجات‌ وي‌ از چنگال‌ مأموران‌ فرعون‌، او را به‌ مدت‌ سه‌ ماه‌ پنهان‌ نمود.» از آن‌جايي‌ كه‌ مخفي‌ نگه‌ داشتن‌ كودك‌ براي‌ هميشه‌ ممكن‌ نبود، صندوقي‌ را تهيه‌ كرد و كودك‌ را در آن‌ نهاد و در نيزارهاي‌ رود نيل‌ رها كرد؛ همين‌ كه‌ صندوق به‌ نزديكي‌هاي‌ قصر فرعون‌ رسيد، به‌ دستور همسر فرعون‌ از آب‌ گرفته‌ شد و با وساطت‌ وي‌ كودك‌ از خطر مرگ‌ جان‌ سالم‌ به‌ در برد؛ اين‌ كودك‌، موسي‌ بود.
«حضرت‌ موسي‌ (ع‌) در دامن‌ دشمن‌ سرسخت‌ بني‌اسرائيل‌، يعني‌ فرعون ‌پرورش‌ يافت‌.» آن‌ حضرت‌ به‌ جهت‌ مخالفت‌هايي‌ كه‌ با عقايد فرعون‌نمود، جان‌ خويش‌ را در خطر ديد و براي‌ حفظ‌ جان‌ خود و فرار از خشم‌ فرعون‌ و فرعونيان‌ از مصر خارج‌ شد و به‌ «مدين‌» وطن‌ حضرت‌ شعيب‌ (ع‌) پناه‌ برد. او پس‌ از هشت‌ يا ده‌ سالي‌ كه‌ در خدمت‌ حضرت‌ شعيب‌ (ع‌) بود، مدين‌ را به‌ قصد زادگاه‌ خودش‌ (مصر) ترك‌ كرد و در بين‌ راه‌ مدين‌ و مصر، به ‌پيامبري‌ مبعوث‌ و براي‌ دعوت‌ فرعون‌، با همرامي‌ برادرش‌ هارون‌ به‌ سوي‌ مصر رهسپار شد.
حضرت‌ موسي‌ (ع‌) يكي‌ از پيامبران‌ «اولوالعزم‌» و صاحب‌ شريعت‌ مستقل‌مي‌باشد كه‌ در زمان‌ سلطنت‌ يكي‌ از فراعنه ی‌ مصر به‌ نام‌ «مفتاح، فرزند رامسس‌ دوّم‌، در حدود 1350 قبل ميلاد مسيح‌ به‌ پيامبري‌ مبعوث‌ گرديد. داستان ‌بعثت‌ حضرت‌ موسي‌ (ع‌) و كيفيت‌ تبليغ‌ و چگونگي‌ دعوت‌ آن‌ حضرت‌، از پرماجراترين‌ حوادثي‌ است‌ كه‌ در تاريخ‌ بشريت‌ به‌ وقوع‌ پيوسته‌ و قرآن‌ كريم ‌نيز در سوره‌هاي‌ متعدد، در ضمن‌ آيات‌ فراواني‌، از چگوني‌ برخورد حضرت‌ موسي با فرعون‌ و درگيري‌هاي‌ او با امتش‌، يعني‌ بني‌اسرائيل‌، سخن‌ گفته ‌است‌.
تورات‌ (كتاب‌ حضرت‌ موسي‌) در سفر خروج‌، باب‌ سوّم‌، عدد 13، ابتداي‌ بعثت‌ موسي‌ (ع‌) را چنين‌ به‌ تصوير مي‌كشد. موسي‌ به‌ خدا گفت‌:

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر