6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44391
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1702

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسي عوامل و موانع تاثيرگذاري رفتار استادان در پيشرفت دانشجويان

دانلود تحقیق درمورد بررسي عوامل و موانع تاثيرگذاري رفتار استادان در پيشرفت دانشجويان

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد بررسي عوامل و موانع تاثيرگذاري رفتار استادان در پيشرفت دانشجويان

با دانلود تحقیق در مورد بررسي عوامل و موانع تاثيرگذاري رفتار استادان در پيشرفت دانشجويان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي عوامل و موانع تاثيرگذاري رفتار استادان در پيشرفت دانشجويان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي عوامل و موانع تاثيرگذاري رفتار استادان در پيشرفت دانشجويان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي عوامل و موانع تاثيرگذاري رفتار استادان در پيشرفت دانشجويان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

بدون شك هر استاد دلسوزي كه سنگر تعليم و تربيت را برگزيده و در خط مقدم رزم فرهنگي با جهالت ها ، توطئه ها و انحرافات فرهنگي قرار گرفته مقصد اصلي اش اصلاح و هدايت گري دانشجويان خويش مي باشد.

عواملي چون نوآوري ، انگيزش مطالعه در دانشجويان جهت دهي آنها به تحقيق و پژوهش ، خوشرويي و تواضع استاد و همچنين رفع موانع و مسائل تنش زا از قبيل مسائل اعتقادي ، سياسي ، اجتماعي و ملي به عنوان يك ضرورت اساسي در پيشرفت دانشجويان احساس مي گردد.

كليد واژه ها : عوامل ، موانع ، رفتار استاد ، پيشرفت دانشجو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

بي ترديد هدايت گري و پيشرفت انسانها از خطر انحراف و سقوط ، رسالتي بس عظيم ، ارزشمند و بي بديل در ميان انواع رسالت ها و اعمال انساني است. رسالتي شكوهمند و عالي مقام كه در منزلت آن هر آنچه گفته شود باز هم كم است و ادا كننده ي حق مطلب نخواهد بود.

و معلم پيامبري بزرگ است كه تكميل رسالت نبي خاتم صل اله عليه و آله به او سپرده شده و شغل و دغدغه ي او همان شغل و دغدغه ي انبياست.

معلم به تعداد انسانهايي كه دستگير و راهنماست و به اندازه ي عمر انسانيت خواهد زيست. پرونده ي اعمال او تا زماني كه تربيت يافتگان بي واسطه يا با واسطه او زنده اند باز است و باقيات الصالحات او تمامي ندارد. امام صادق (ع) مي فرمايد : «معلم الخير تستغفر له دوَاب الارضِ و حتيانُ البَحر و كلُّ صغيرةٍ و كبيرةٍ في ارض الله و سمائهِ » براي معلم خوبيها ، تمام جنبندگان روي زمين ماهيان دريا و هر موجودكوچك و بزرگي در آسمان و زمين است طلب آمرزش مي كنند.

در اين مقاله دو سوال اساسي مطرح گرديده است ، يكي اينكه عوامل تاثيرگذاري رفتار استاد در پيشرفت دانشجويان كدامند و ديگر آنكه موانع تاثير گذاري رفتار استاد در عدم پيشرفت دانشجويان كدامند ، اين مقاله درصدد پاسخ دادن به اين سوالات مي باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

1-    عوامل تاثير گذاري رفتار استاددر پيشرفت دانشجويان:

منظم بودن استاد ، خوشرو بودن و گشاده رويي وي ، پرهيز از خشم و غضب و در صورت بروز كنترل آن جسارت به دانشجو، پرهيز از تكبر و خود ستايي ، نوآوري و ايجاد انگيزش در دانشجويان و جهت دهي آنها به پژوهش بي ترديد عوامل بسيار موثر در پيشرفت دانشجويان به حساب مي آيد، در ذيل به برخي از اين عوامل اشاره مي گردد.

1-1- نوآوري، استفاده از جلوه هاي هنري

انسان فطرتاً زيبا طلب است ؛ او عاشق زيبايي هاست و تنوع طلبي و نوگرايي از خصلت هاي بارز انسانهاست ؛ ا اين رو بهره گيري از اين خصلت مي تواند امري بسيار موثر و داراي نفوذ در امر تدريس باشد. چنانكه بر هر شخص روشن است طبع انسان به شدت از يكنواختي و تكرارهاي ممل گريزان است.

پرداختن به يكسري موضوعات تكراري بدون هيچ خلاقيت و نوآوري2 نه تنها دانشجو بلكه خود استاد را كسل و دلزده مي نمايد از اين رو يك استاد موثر استادي است كه با افزايش اطلاعات و معلومات خويش و با بهره گيري از انواع جلوه هاي زيباي هنري شامل قطعات زيباي شعر هاي حكيمانه، تمثيل هاي زيبا و رسا، داستانهاي واقعي و با ساختگي مناسب، و بهره گيري از اموري نظير خط زيبا، قدرت طراحي و نقاشي، فيلم، اسلايد و ... كلاس را جذاب و فرح بخش ساخته و تاثيرات درس خويش را صد چندان مي نمايد. از اين رو پيشنهاد مي شود استاداني كه فاقد اين صلاحيت هاي هنري مي باشند، جهت بالا بردن كيفيت تدريس خويش در اين خصوص با بذل همت و حوصله و پشتكار سرمايه گذاري نموده و خود را به اين هنرها مسلح سازند. نكته ي ديگر در اين خصوص زيبا بيان نمودن مطالب براي دانشجويان است كه در اين مورد حضرت امام رضا (ع) مي فرمايد: «فَانَ الناسَ لَو عَلِمو المَحاسِن كَلا منالَاتَبّعونا» اگر مردم زيبايي هاي كلام ما را مي دانستند قطعاً از ما پيروي مي كردند، بنابراين زيبا بيان كردن مطالب نكته ي بسيار در خور توجه است كه غفلت از آن موجب افت بسيار زياد تاثيرات و گاه عواقب وخيمي را در پي خواهد داشت.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر