9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44368
  • فرمت فایل دانلودی : .Doc
  • تعداد مشاهده : 1563

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد معرفي چند استان از نظر جغرافيايي

دانلود تحقیق درمورد معرفي چند استان از نظر جغرافيايي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد معرفي چند استان از نظر جغرافيايي

با دانلود تحقیق در مورد معرفي چند استان از نظر جغرافيايي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق معرفي چند استان از نظر جغرافيايي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق معرفي چند استان از نظر جغرافيايي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد معرفي چند استان از نظر جغرافيايي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:50 صفحه

قسمتی از فایل:

استان تهران

استان تهران با 28225 كيلومتر مربع وسعت، يكي از كوچكترين استانهاي كشور مي‌باشد. اين استان با داشتن 9 شهرستان بيشترين تعداد جمعيت را نسبت به ديگر استانها در خود جاي داده است. استان تهران در جنوب بخش مركزي رشته كوههاي البرز قرار گرفته و از ناحية فيروزكوه در شرق تا هشتگرد در غرب وسعت دارد. همچنين در قسمت جنوبي، شهرستان قم را نيز در بر ميگيرد.

در مجموع سه عامل جغرافيايي در ساخت كلي اقليم استان تهران مؤثر است. اين سه عامل عبارتند از:

1-   وجود دست كوير در جنوب شرقي استان،

2-   رشته گوههاي البرز در شمال،

3-   بادهاي مرطوب و بارانزاي غربي.

بطور كلي آب و هواي اين استان در مناطق كوهستاني از نوع آب و هواي كوهستاني معتدل و در دشتهاي آن از نوع نيمه صحرايي با ويژگيهاي خاص خود مي باشد. آبهاي سطح الارضي استان شامل رودخانه هاي كرج، جاجرود، حبله رود، رودشور، رود لار، طالقان رود، قره چاي، هزار و سولقان مي باشد. و آبهاي تحت الارضي كه در واقع چشمه هاي آب معدني هستند، عبارتند از:چشمه آبعلي (بين دو روستاي آبعلي و مبارك آباد)، چشمه آب البرز (جنوب شرقي آبعلي)، چشمه علي (شهر ري) و چشمه اعلاء (شمال شهر دماوند).

استان تهران بزرگترين قطب اقتصادي كشور و داراي ويژگيهاي اقتصادي بسيار پيچيده و گوناگون است. در طي دو دهة اخير جنبه هاي صنعتي و تجاري اقتصاد اين منطقه آنچنان توسعه پيدا كرد كه در واقع اين دوره را مي توان دورة تغييرات بنيادي از يك اقتصاد كشاورزي نسبتاً خود كفا به اقتصاد صنعتي و تجاري وابسته ناميد.

استان تهران با داشتن بيشترين تعداد كارگاه بزرگ و كوچك صنعتي بخصوص در حاشيه شهري تهران، بالاترين ميزان سرمايه گذاري را بخود اختصاص داده است. اين صنايع بيشتر در امتداد راههاي ورودي تهران، و خصوصاً مسير تهران- كرج، تهران-دماوند، تهران- ساوه و تهران قم تمركز يافته است.

طبق آمار راههاي كشور در سال 1369، بيش از نيمي از آزاد راههاي كشور (260 كيلومتر) در اين استان قرار دارد. همچنين 767 كيلومتر خط آهن كه 435 كيلومتر آن اصلي است، ارتباط آن را با ديگر استانهاي كشور از طريق قطار ممكن مي سازد.


پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر