6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44143
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2559

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شرح بيماري ايدز

دانلود تحقیق درمورد شرح بيماري ايدز

0 2.6k
دانلود تحقیق درمورد شرح بيماري ايدز

با دانلود تحقیق در مورد شرح بيماري ايدز در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شرح بيماري ايدز را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شرح بيماري ايدز ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شرح بيماري ايدز

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

شرح بيماري

ايدز عبارت‌ است‌ از بوجود آمدن‌ ضعف‌ عمده‌ در دستگاه‌ ايمني‌ بدن‌ )نقص‌ ايمني‌). اين‌ امر باعث‌ کاهش‌ توانايي‌ بدن‌ در مقابله‌ با عفونتها و توانايي‌ سرکوب‌ سلول‌هاي‌ غيرطبيعي‌ مثل‌ سلول‌هاي‌ سرطاني‌ مي‌شود. ويروس‌ ايدز سلول‌هاي‌ ايمني‌ موجود در خون‌ )لنفوسيت‌ها) و سلول‌هاي‌ ايمني‌ موجود در بافت‌ها مانند مغز استخوان‌، طحال‌، کبد و گره‌هاي‌ لنفاوي‌) را درگير مي‌سازد. اين‌ سلول‌ها در توليد پادتنبراي‌ مقابله‌ با بيماريها و سرطانها نقش‌ دارند. در مجموع‌ بايد گفت‌ که‌ ايدز يک‌ نوع‌ نقص‌ ايمني‌ ثانويه‌ است‌ که‌ در سير عفونت‌ با ويروس‌ ايدز ايجاد مي‌شود.          
تصویر

 

 

علت بيماري

عامل بيماري ايدز يک نوع ويروس از گروه رترو ويروسها است که باعث کاهش توانايي سيستم ايمني بدن ميزبان مي‌شود. علايمي که ما در بيماري ايدز مي‌شناسيم مربوط به بيماريهايي است که در اثر نقص دستگاه ايمني بدن توليد مي‌شوند. در اکثر بيماريهاي ويروسي وضع به اين منوال است که سلولهاي مملو از ويروس ويروسها را آزاد کرده و اين ويروسها خود را با پادتنهاي آماده مواجه مي‌بينند. در چنين وضعي بيماري شخص برطرف مي‌شود. اما در مورد ويروس ايدز وضع به گونه‌اي ديگر است.        
در اينجا اولين ويروسي که وارد اولين سلول ميزبان مي‌شوند از حمله پادتنها در امان مي‌مانند. ويروسهاي جديدي که از سلول خارج مي‌شوند بعضا توسط پادتنها خنثي مي‌شوند اما ژنهاي اوليه در درون سلول ميزبان به توليد ويروس ادامه مي‌دهند. ممکن است که ويروس در بدو ورود به سلول ميزبان به صورت غير فعال درآيد و بعد از گذشت چندين سال به مساعد شدن اوضاع فعاليت بيماريزايي خود را آغاز کند. اين ويروس دستگاه ايمني بدن را تضعيف مي‌کند و در اين يک سرماخوردگي ساده هم مي‌تواند براي شخص مشکل ساز باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر