7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44124
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1538

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سياست رضا خان در برابر مذهب و روحانيت

دانلود تحقیق درمورد سياست رضا خان در برابر مذهب و روحانيت

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد سياست رضا خان در برابر مذهب و روحانيت

با دانلود تحقیق در مورد سياست رضا خان در برابر مذهب و روحانيت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سياست رضا خان در برابر مذهب و روحانيت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سياست رضا خان در برابر مذهب و روحانيت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سياست رضا خان در برابر مذهب و روحانيت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

در بررسى ديدگاه دستگاه حكومتى ايران ـ پس از به قدرت رسيدن رضا خان ـ نسبت به دين و طبقه روحانيان، نكات چندى را بايد در نظر داشت:

1-  نمى توان اثرات مقدمات فكرى نهضت مشروطه را ناديده انگاشت. آنچه رضا خان در طول سلطنت خود انجام داد، در واقع تبلور خواست ها و آرمان هاى گروهى از روشنفكران دوران مشروطه بود. مسئله ى انفكاك قوه ى سياسى از روحانى، چيزى نبود كه از طرف پهلوى عنوان شود، بلكه وى عامل اجراى اين مهم بود.

2- در قدم بعد، رابطه ى حكومت و مذهب در ايران را بايد در چارچوب متأثر از تغييرات سريع تركيه بررسى كرد. اخبار پيروزى ترك هاى جوان و اقدام هاى كمال آتاتورك بسرعت در ميان قشر روشنفكران ايران منتشر مى شد و مورد استقبال قرار مى گرفت. در موارد بسيارى هدف، محتوا، و حتى شيوه ى اجراى اقدام هاى فرهنگى از الگوى تركيه اقتباس شد.

3- مسئله ى ديگرى كه بايد در تحليل مورد توجه قرار گيرد، تفكيك بين ابعاد فردى و اجتماعى دين است. آنچه در دوران رضاخان مورد هجوم قرار گرفت، ابعاد اجتماعى و ظواهر خارجى ديندارى بود و الاّ مانعى براى انجام عبادات فردى و مناسك شخصى وجود نداشته است.

4-  مهم ترين نكته ى اين تحليل آنكه، حمله به ظواهر خارجى مذهب خود هدف نبود، بلكه وسيله اى براى يك مقصد اصلى تر قلمداد مى شد. آنچه در دوران رضا خان اهميت ويژه اى داشت، تشبّه به غرب در همه ى شئون زندگى و رفع عقده ى حقارت در مقابل بيگانگان بود. لذا، هر عاملى كه در مقابل اين هدف مقاومت مى كرد، لزوماً بايد حذف مى شد. حال، اگر اين عامل مقاوم سنت ها بود، بايد برچيده مى شد و يا اگر افرادى ـ به هر لباس ـ با اين هدف ناسازگارى داشتند، بايد تحت فشار قرار مى گرفتند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر